dilluns, 16 de maig del 2011

Barcelona – Mataró

Barcelona – Mataró, tot seguint la primera via de ferrocarril de Catalunya (Espanya).

Aquesta línea va ser inaugurada el 28 d’Octubre de 1848. 

Per fer aquest recorregut a peu l'he dividit en 4 etapes, seguin la línia del litoral (les vies queden durant tot el recorregut a la nostre esquerra).


Barcelona – Badalona
Títol transport: T-10/1 Zona - 11 Km – 2 hores 45.
(Com el primer tram des de l’Estació de França al pont del riu Bessos les vies van ser aixecades per les obres de la Vila Olímpica, em començat a caminar al Hotel Wela del Port de Barcelona).

Badalona – El Masnou
Títol transport: T-10/1 Zona - 6,5 Km – 1 hora 30.

El Masnou – Cabrera de Mar / Vilassar de Mar
Títol transport: T-10/2 Zona - 9 Km – 2 hores.


Cabrera de Mar / Vilassar de Mar - Mataró
Títol transport: T-10/3 Zona - 5 Km – 1 hora
(Aquest tram es perillós de realitzar per la costa ja que no queda camí).

dimecres, 11 de maig del 2011

Funicular de Vallvidrera

El funicular de Vallvidrera connecta el barri barceloní de Vallvidrera, situat al cap de munt de la serralada de Collcerola amb la part alta del barri de Sarria.

Inaugurat l’any 1906, va ser el segon funicular de Barcelona.

Pertany als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya des de l'any 1979, en l’any 1998 es va procedir a una renovació total del funicular.

El sistema funciona automàticament a petició dels usuaris, ja que en el seu interior existeix una botonera semblant a la dels ascensor per el seu comandament.

Existeix una parada intermitge a la Carratera de les Aigües, punt de creuament de la linia.

L’estació inferior correspon a l’estació Peu del Funicular de les línies: S1 i S2 del Metro del Vallès dels FGC.

Integrat en el sistema tarifari de la primera corona de la ATM.