També anomenat P’tit train de la
Haute-Somme.
En l’any 1971 el va posar en marxa "l’Association
Picarde pour la Préservation et l’Entretien des Véchicules Anciens
(APPEVA)", aquesta associació te molt
material exposat en el Museu del Ferrocarril Militar i Industrial.
Situat al poblet de Froissy, a prop de
Albert dans le Somme, mereix dedicar-hi ½ dia, visitat el juliol 2007.
El tren turístic fa servir 7 km de la gran
xarxa (3346 km) dels ferrocarrils de campanya, creada durant la 1ª Guerra
Mundial, per abastir el gran front de la Batalla del Somme. La via es de 600 mm.
En el seu recorregut ens trobem un túnel en corba de mes de 200 metres de
longitud i una doble “Z” que permet a la línia arribar al altiplà de Santerre.
La tracció es amb locomotora de vapor en la
primera part del recorregut, fins el túnel de Cappy, el segon tram del
recorregut es realitza amb tracció diesel.
Locomotores vapor:
01 - 020T Henschel (1937)
02 - 020T Neumeyer (1922)
03 - 030T Decauville (1928)
04 - 040T Krauss (1917)
05 - 030T Decauville (1916)
06 - 040T Henschel (1917)
07
– 040 Borsig (1918)
08 - 040+T Vulcan-Werke (1925)
09 - 131T Alco-Cooke
10
- 040T Sté Franco-Belge
11
- 030T Orenstein & Koppel
12 - 050T Orenstein & Koppel
13 - 040T Orenstein & Koppel
Locomotores
diesel:
T21
Billard (1937)
T22
Orenstein & Koppel (1960)
T23
Plymouth (1946)
T24
Coferma (1941)
T25
Coferma (1941)
T26
Arn-Jung (1937)
T27
Weitz
T28
Socofer (1968)
T27
Socofer (1968)
T30
Billard (1958)
T31
Billard (1958)
T33
Baldwin (1917)
T34
Plymouth (1939)
T35
Plymouth (1939)
T36
Baldwin (1917)
T37
Motor Rail (1939)
T38
Motor Rail (1939)
T39
Gmeinder (1939)
T40
Decauville
T41
CPMR
T42
Deutz (1940)
T43
Gmeinder
T44
Plymouth (1946)
T45
Decauville
T Fairbanks-Morse (1917)
També
tenen una bona quantitat de vagons de mercaderies, de passatgers, de servei de
vies i de mines.