dissabte, 31 d’agost del 2013

FSHT - Funicular de Saint-Hilaire du Touvet


És un funicular que es troba al departament de Isère , a la regió Rhône-Alpes de França . Uneix el poble de Montfort, que es troba mig camí entre Grenoble i Chambéry , amb el poble de Saint-Hilaire du Touvet , situat en el Plateau des Petites Roches.


Fins a la construcció del  funicular el poble de St-Hilaire du Touvet era només  accessible  a peu o en mula . La construcció del funicular es va iniciar en l'any 1920 i va ser inaugurat en l'any 1924.  En un principi els seu principal usuari eren els pacients dels diversos sanatoris construït per albergar els malats de tuberculosis.  Avui es utilitzat sobretot pels turistes i parapentistes, ja que St-Hilaire te una bona pista de enlairament. 


Cal remarcar que la zona del túnel te un gradient del 83 %, que fa que sigui un dels funicular mes empinats d'Europa.

Característiques Tècniques:

Tipus: Funicular clàssic, 40-SBB
Data d’inauguració: 1924.
Reconstruït l’any: 1955 i 1992.    
Estació inferior: Montfort  ( 258 msnm).
Estació superior: Les Gaudes  (947 msnm).
Ampla de via:  1.000  mm.
Longitud:  1480 m.
Desnivell:  689 m.
Pendent màxima:  83 %.
Pendent mínima: 16 %
Pendent mitja: 54 %
Motorització: Eléctrica, situada en l’estació superior.
 Velocitat: 1,2 m/seg.
Duració del viatge: 20 minuts.
Vehicles:  2.
Passatgers: 40+1 per vehicle.
Capacitat: 120 passatgers/hora.
Vehicles construïts per:  Von Roll
Horari: 10:00 a 12:30 i de 14:00 a 18:00 hores

Cadència: 30 minuts 











dilluns, 26 d’agost del 2013

AGRIVAP - CC 65005 "Ambert"

Estació d'Ambert
Aquesta locomotora diesel forma  part d'una sèrie de 20 exemplars.

Estan equipades amb dos motors diesel,  associats cada un d'ells a un generador que subministren energia als motors elèctrics.

Els ferroviaris francesos les van batejar com  "submarí", per la seva gran mida i forma única.

La locomotora  65.005 d'Agrivap és l'única de la sèrie que circula regularment, en l'any 2006 va celebrar  el seu 50 aniversari. Tots dos motors s'han estat reconstruïts i està pintada en un to  verd fosc ( denominat  Corpet Louvet). Aquesta locomotora realitza durant tot l'any trens de mercaderies  per la fabrica des efectes d'escriptori i cartró, Giroux CELTA a Courpière, transportant principalment bobines de paper, també realitza algun tren turístic.

Aquest model  de locomotora en la versió 060DA-16 (motors de 16 cilindres), va ser avaluada per Renfe, per ser construïda per MTM, en l'any 1954. Varen ser exportades a SNCFA (Argelia) i Ferrocarril General Roca (Argentina).

Característiques tècniques:

Sèrie:  65000 (060 DB)
Rodament:  Co'Co'
Unitat construïdes : 20
Numeració assignada:  65001 a 65020 (060 DB1 a 060 DB20)
Unitats en servei : 1
Numeració:  65005 "Ambert"
Any de construcció:  1956 i 1957
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Diesel - elèctrica
Longitud entre topalls:  19.814  mm
Pes:   112 Tm
Potencia:  970 kW
Motor:  2 X MGO 12VSHR
Transmissió:  6 X Alstom TA 643 A1
Velocitat:   80 / 120 km/h

Fabricades per:  Alstom, SCAM, CAFL

dimarts, 20 d’agost del 2013

CFV3V - Chemin de Fer a Vapeur des 3 Vallees - Museu a Treignes

Algun del material d'aquest associació, disposat en el museu de Treignes o en el dipòsit de Mariembourg.

Mariemburg, juliol 2004
Locomotora vapor
Matricula:  DR 50-3696-7
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament: 1-5-0 +Tender
Fabricat per:  Krupp (1939)

Mariemburg, juliol 2004
Locomotora vapor
Matricula:  DR 52-8200-9
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament: 1-5-0 +Tender
Fabricat per:  Borsig (1942)

Treignes, juliol 2004
Locomotora vapor
Matricula:  SNCB 1002
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament:   2-3-1+Tender
Fabricat per:  Cockerill (1935)   

Treignes
Locomotora vapor
Matricula:  SNCB 12004
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament:   2-2-1+Tender
Fabricat per:   Cockerill (1939)   

Mariemburg
Locomotora vapor
Matricula:  ELNA 158
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament:  1-3-0-T
Fabricat per: Henschel (1940)

Mariemburg
Locomotora vapor
Matricula:  BR 64-250
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament:  1-3-1-T
Fabricat per: Henschel (1933)

Treignes, juliol 2004
Locomotora vapor
Matricula:  AD 8
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament:  0-4-0-T
Fabricat per:  Ateliers de la Meuse (1950)

Treignes, juliol 2004
Locomotora vapor
Matricula:  AD 9
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament:  0-4-0-T
Fabricat per:  Ateliers de la Meuse (1951)

Treignes, juliol 2004
Locomotora vapor
Matricula:  DG 22
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament:  0-2-0-T
Fabricat per:  SA Cockerill - Seraing (1913)

Treignes, juliol 2004
Locomotora vapor
Matricula:  MF 91
Amplada via: 1.435 mm.
Rodament:  0-4-0-T
Fabricat per:  UMH a Couillet (1930)

Treignes, juliol 2004
Tractor diesel
Matricula: FINA 1 (1983)
Amplada via: 1.435 mm.
Disposició dels eixos: B
Fabricat per:  Hunslet (1983)

Treignes, juliol 2004
Tractor diesel
Matricula: FINA  2
Amplada via: 1.435 mm.
Disposició dels eixos: B
Fabricat per:  Cockerill Ougrée (1963)

Mariembourg, juliol 2004
Locomotora diesel
Matricula: SNCF BB 63139 (040 DE)
Amplada via: 1.435 mm.
Disposició dels eixos: BB
Fabricat per:  Bríssoneau & Lotz (1956)

Treignes, juliol 2004
Automotor diesel
Matricula:  550.09 (DB VT 53)
Amplada via: 1.435 mm.
Disposició dels eixos: A'1'
Fabricat per:  Talbot Aachen Waggonfabrik (1953)

Treignes
Automotor diesel
Matricula:  SNCB 4401
Amplada via: 1.435 mm.
Disposició dels eixos:  Bo'Bo' (DMU-1)
Fabricat per:  C.W. Mechelen (1956)

Treignes
Automotor diesel
Matricula:  SNCB  4616
Amplada via: 1.435 mm.
Disposició dels eixos:  Bo'Bo'
Fabricat per:  Ragheno Mechelen (1952)

Mariemburg
Automotor diesel
Matricula:  SNCF X3998 "Picaso"
Amplada via: 1.435 mm.
Disposició dels eixos:  B'2'
Fabricat per: Blanc-Misseron  (1957)
 
Mariemburg, juliol 2004
Dresina diesel
Matricula:  DB KLV53 0642
Amplada via: 1.435 mm.
Disposició dels eixos:  B'

Fabricat per: Robel (1965)

dissabte, 17 d’agost del 2013

Dresines

Renfe - ADIF

Estació de Casp, 2002
Matricula interna:  VLD-PAC 56
Matricula UIC : 92 71 6 020 156-7
Amplada via: 1.668 mm.
 
Estació de Casp, 2002
Matricula interna:  KLV
Amplada via: 1.668 mm.
 
Estació de Casp, 2002
Matricula interna:  5-531-3
Matricula UIC :  92 71 6 010-041-2
Amplada via: 1.668 mm.
 
Museu de Vilanova i La Geltru, 1999
Matricula interna: IF-1
Amplada via: 1.668 mm.

Museu de Vilanova i La Geltru, 1999
Matricula interna: 9165 ( ex WM-55)
Matricula UIC :  590-165-7
Amplada via: 1.668 mm.
Construida per:  Maybach


Matricula interna:   9121 ( ex WMG-53)
Matricula UIC :  590-021-2
Amplada via: 1.668 mm.
Construida per:  Carde y Escoriaza / T. Miró

FCC Industrial (Fomento de Construcciones y Contratas)

Estació de Martorell Cntral, 2012 
Matricula interna: PV-109
Amplada via: 1.000 mm.

Badalona, 2011
 Matricula interna: P-101
Matricula UIC : 94 71 50 37 101-3
Amplada via: 1.668 mm.

FS _ Ferrocarril de Sóller

Estació de Soller, 2001
Matricula interna:   VA
Amplada via: 914 mm.
Construida per:  Sabata Ubach

Estació de Soller, 2001
Matricula interna:   MT
Amplada via:  914 mm

Construida per:  Renault / FS

dilluns, 12 d’agost del 2013

Algunes andròmines ferroviàries

FCC Industrial (Fomento de Construcciones y Contratas)

Badalona, 2011
IVECO EuroCargo
Matricula: J-1960-AF
Matricula interna: CAM-06
Matricula UIC: 00.00.0.037.103-3
Dresina (camió) manteniment catenària.

Badalona, 2011
ENASA PEGASO
Matricula interna: P-002-GVS
Matricula UIC: 97.71.40.37.002-3
Dresina (camió) manteniment catenària.

COBRA, SA

Gáva, 2010
IVECO
Matricula interna: P-301-C
Matricula UIC: 97.71.4.020-301-8
Camió bi-vial manteniment catenària.

SEMI (Grupo ACS)

Badalona, 2011
Mercedes-Benz ATECO 1823
Matricula: 7253 CNY
Matricula interna: P-205
Matricula UIC: 97.71.40.44.205-2
Dresina (camió) manteniment catenària.

ELECTREN, SA

Valencia, 2010
IVECO 145-17
Matricula: M-2296-NW
Matricula UIC: 97.71.40.28.102-2
Dresina (camió) manteniment catenària.

Gáva, 2009
Matricula interna: PVR-007
Matricula UIC: 97.71.57.23.007-1
Plataforma d'estesa i renovació de catenària

dimecres, 7 d’agost del 2013

Lago Maggiore Express


En aquest servei estan implicades les següents companyies:

FART - Ferrovie Autolinee Regionali Ticinesi - Ferrovia Centovalli.
SSIF - Societa Subalpine di Impresse Ferroviarie - Ferrovia Vigezzina.
FS - Ferrovie dello Stato Italiane - Trenitalia.
NLM - Navigazione Lago Maggiore.

Aquest recorregut es realitza per el Cantó Suïs del Ticino i per la província Italiana de Verbano-Cusio-Ossola de la regió del Piemont.

En el dia d'avui aquest recorregut es pot començar en qualsevol punt del recorregut i es pot realitzar amb un o dos dies. En el nostre cas varem fer el recorregut en un sol dia i estant Locarno el punt de partida i arribada.

A Locarno l'estació del Centovalli, soterrada, es troba situada al costat de l'estació del Ferrocarrils Federals Suissos.


El Centovalli, de via mètrica, ens portarà des de Locarno fins a Domodossola, tot passant per els pobles de Re, Malasco, Santa Maria Maggiore i Druiogno. En un viatge de mes d'una hora i mitja, en el que es creua una regió encara salvatge amb un paisatge romàntic en el qual es descobreix a cada pas un nou paisatge: prats florits, ponts elevats, rierols d'aigües cristallines, pèrgoles de parres, vinyes, boscos de castanyers i pobles aferrats a vessants de les muntanyes.






Al arribar a Domodossola, la nova estació subterrània del SSIF al costat de l'estació dels FS, permet un còmode enllaç, ja que el temps d'enllaç es curtet, una unitat ETR 470 "Pendolino" de Trenitalia ens portarà en, fins a Stresa.




La ciutat de Stresa està situada a la riba del Llac Maggiore, a prop del Golf, on es trobant les espectacular Illes Borromeo ( Isola Bella , Isola Mare i Isola dei Pescatori ). Es caracterísa per la suavitat del seu clima, bells paisatges i una arquitectura harmoniosa. El passeig del llac de Stresa, està flanquejada per cases històriques i luxós hotels d'estil modernista, tot envoltat de vegetació exuberant, no es deu de deixar de veure la Piazza Marconi.


Dona temps d'embarcar-se i baixar a dinar a una de les illes del arxipèlags de les Borromeo, la Isole Superior (també anomenada Isole dei Pescatori) , te una bona oferta curinaria. Desprès ens embarquem rumb a Locarno, en una bonica passejada, tot gaudint durant unes tres hores de navegació, dels castells de Cannero, les illes de Brissago i bonica costa del llac amb els llogarets i pobles pintorescos.