dimarts, 31 de maig del 2016

Locomotores elèctriques Sr2 dels Ferrocarrils Finlandesos.

VR-Yhtymä Oy


Aquesta sèrie de locomotores elèctriques polivalents, va ser construïda per SLM/ABB (més tard Adtranz i, finalment, Bombardier Transportation) i acoblats per Hi-Tech Oy a Finlàndia.

Estan estretament emparentades amb la sèrie Re 460 dels Ferrocarrils Federals Suïssos.

Igual que locomotores Lok 2000 (Re 460) la carrosseria va ser dissenyada per Pininfarina. La sèrie va lluir primerament els colors vermell i blanc i actualment estan pintades en els colors verd i blanc.


Característiques tècniques:

Sèrie: Sr2
Tipus: BB
Sobrenom: Alppiruusu (Flor de neu), Käkikello (rellotge de cucut)
Rodament: Bo'Bo'
Unitat construïdes: 46
Numeració: 3201 a 3246
Any de construcció: 1996 a 3003
Amplada carril: 1520 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25kV 50Hz
Potencia: 6000 kW
Esforç de tracció: 300 kN
Motors: 4 X ABB 6FHA 7067
Longitud total entre topalls: 19.020 mm
Pes total: 82 tm
Velocitat: 160/210 km/h
Construïdes per: SLM, ABB (Adtranz / Bombardier) i Transtech Oy.


Aquestes locomotores realitzant els serveis IC amb una barreja de cotxes de dos pisos amb algun d'un pis, alguns trens són purs, sols amb cotxes de dos pisos, de la sèrie E/IC2 fabricat per Talgo Oy, després Transtech Oy.
Ed: Cotxe 2a classe.
Eds: Cotxe 2a classe, amb espai per PMR.
Edfs: Cotxe 2a classe, amb espai per PMR i compartiment tècnic.
Edb: Cotxe 1a i 2a classe.
Edk: Cotxe llis i lliteres.
Edo: Cotxe 2a classe amb cabina de conducció.
Edr: Cotxe restaurant.
Hccmqqr: Transport de cotxes.


dilluns, 30 de maig del 2016

Unitats de tren Sm4 dels ferrocarrils Finlandesos

VR Group (Matkustajaliikenne)


Les unitats d'aquesta sèrie van ser dissenyades per la francesa Alstom. Amb sistemes elèctrics de la italiana Ferroviària Electromecànica Parizzi, que va ser el primer una empresa del grup Fiat i posteriorment, a partir del 2000 va passar a ser propietat d' Alstom. La construcció d'aquestes unitats va ser subcontractada CAF.

Les primeres 10 unitats d'aquesta sèrie van entrar en servei l'any 1999. En l'any 2002 va ser ordenat 20 unitats més, i van ser lliurats en els anys 2004 i 2005.

Encara que dissenyades per a serveis de mitja distància han estat assignades a servei de rodalia. Aquestes unitats ofereixen un bon nivell de confort pels passatgers. Els compartiments de passatgers estan equipats amb aire condicionat, circuit tancat de televisió, càmeres de seguretat i pantalles de visualització de la informació de ruta. Aquestes unitats tenen el pis en part baix, coincidint totes les plataformes d'entrada amb el nivell de les andanes. Les plataformes estan equipades places i banys accessibles als PMR, també hi ha bastidors per a bicicletes, en les plataformes més properes a les cabines del conductor.

Aquestes unitats de tren originalment van dur la librea de color vermell i blanc, actualment els trens porten el nou esquema de colors verd i blanc.


Característiques tècniques:

Sèrie: Sm4
Tipus: EMU-2
Sobrenom: " Pupu"
Rodament: 2'Bo '+ Bo'2'
Composició: Mc+Mc
Unitats en servei: 30
Unitat construïdes: 30
Numeració: 6301-6401 a 6330-6430
Any de construcció: 1999, 2004 a 2005
Amplada carril: 1524 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 1200 kW
Motors: 4 × Parizzi MTA -4/310
Longitud total entre topalls: 54.400 mm
Pes total: 114 tm
Velocitat: 160 km/h
Seients 2a classe: 192
Construïdes per: CAF, Alstom, Fiat Ferroviària
Nota: Tots les unitats de trens han estat renovades en els tallers Hyvinkää de VR, en els anys 2013 a 2016.
Tècnicament poden acoblarse fins a 5 unitats.

dissabte, 28 de maig del 2016

VII Ral•li Internacional d'Autobusos Clàssics (Novetats)





Avui dissabte 28-05-2016 i dema diumenge, se celebra el VII Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics.

La novetat que més destaca d'aquest any és l'autobús elèctric Solaris.

TMB 1109 [1100] Solaris Urbino 18e
Aquests vehicles elèctrics porten un tròlei per efectuar una recàrrega rapida de les bateries a les parades que així estiguin preparades.

Sagales Peugeot

Sagales Renault
Sagales 820 Mercedes-Benz Beulas Aura
Sagales 883 MAN Euro6 Lions's Regio
Sagales 905 IVECO Crossway

TMB 1108 [1100] Irizar Ie2

TMB 2210  [2200] Volvo B8RLE Sercat SJU3E

TMB 3581 [3500] Volvo 7900 LAH Hibryd

TMB 3664 [3660] Solaris Urbino 18 Hybrid

Miquel Marti, Graham Brothers-Dodge

Moventis-Sarbus 2100 [2100] ByD eBus16

Moventis-Sarbus 602, Renault  PR100 Unicar U90
Moventis-TCC 559,  Renault PS 160 Unicar

Moventis-TCC 319, Vanhool MAN A 508-155 TomBus




dimecres, 25 de maig del 2016

Unitats de tren Sm3 dels ferrocarrils Finlandesos

VR Group (Matkustajaliikenne)


Aquesta sèrie Sm3,  d'unitats de tren derivada ETR-460 "Pendolino", va tenir una llarga gestació. En l'any 1992 dues unitats vàrem ser ensamblades per Rautaruukki - Transtech, el procés de posada a punt va ser molt llarg. En l'any 2000 vàrem ser encarregades 16 noves unitats a Fiat Ferroviaria (Alstom) que van ser postes en servei entre els anys 2002 i 2006.

Aquestes unitats de " Pendolino" estan dissenyades amb un alt nivell de qualitat i confort. Els seients estan equipats amb connectors d'àudio per als canals de ràdio i música, tots els seients tenen preses de corrent per a ordinadors portàtils i telèfons mòbils. Tots els trens ofereixen un servei de Wi-Fi d'accés a Internet lliure. Els monitors d'informació, instal·lats sobre el passadís als vagons mostren un rellotge amb l'hora actual i la velocitat actual del tren i la informació de l'estació de VR. També s'utilitzen per transmetre informació als passatgers per a sords. El tren és accessible per a cadires de rodes, conté espais per a mascotes i seients per als passatgers al·lèrgics.
El tren disposa d'un restaurant a bord, anomenat "Prego" que disposa d'una carta de menjars i begudes italianes, més dels plats finlandesos més comuns. Els passatgers de 1a classe tenen accés a un taulell d'autoservei amb cafè, te i els diaris del dia. Cada tren té també un compartiment tancat per conferències per als grups empresarials.

Aquests trens han lluït un librea Blanca i Vermella, amb diverses versions, i actualment estant revèn la nova librea corporativa amb els colors Blanc i Verd.

Foto G Glauz 
Rutes en servei regular:
Helsinki- Oulu - Rovaniemi
Helsinki- Vaasa
Helsinki- Jyväskylä - Kuopio
Helsinki- Kouvola - Kuopio - Iisalmi - Kajaani
Helsinki- Joensuu
Helsinki- Turku
Helsinki - Vaasa

Característiques tècniques

Sèrie: Sm3
Tipus: EMU-6
Rodament: (1A)(A1)+ (1A)(A1)+-2'2'+2'2'+ (1A)(A1)+ (1A)(A1)
Composició: Mc+M+R+R+M+Mc
Unitats en servei: 18
Numeració: 7601 a 7618
Any de construcció: 1992, 2002 a 2006
Amplada carril: 1524 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 4000 kW
Esforç de tracció: 163 kN
Motors: 8
Longitud total entre topalls: 158.900 mm
Pes total: 328 tm
Velocitat: 200/220 km/h
Seients 1a classe: 47
Seients 2a classe: 238
Construïdes per: Fiat Ferroviaria, Rautaruukki - Hi-Tech
Model: S220 "Pendolino"
Nota: Unitats de pendulació natural.

dilluns, 23 de maig del 2016

Unitats de tren Sm2 dels ferrocarrils Finlandesos

VR Group (Matkustajaliikenne)


Les unitats de tren de la sèrie Sm2, són unitats modernitzades de la sèrie anterior Sm1, la major diferencia estètica, entre aquestes dos series és que en la Sm2 desapareix les ondulacions laterals de la xapa de la carrosseria, al canviar aquesta d'alumini a acer.
La renovació d'aquestes unitats consisteix en el canvi dels motors i part elèctrica i en l'interiorisme de les unitats amb seients més còmodes pels passatgers, a nivell dels vogies la suspensió canvia a neumàtica quan l'anterior era sobre molles d'acer.



Característiques tècniques:

Sèrie: Sm2
Tipus: EMU-2
Rodament: Bo'Bo'+2'2'
Composició: Mc+Rc
Unitats en servei: 50
Unitat reconstruïdes: 50
Numeració: 6051+6251 a 6100+6300
Any de reconstrucció: 2002 a 2011
Aplada carril: 1524 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 620 kW
Esforç de tracció: 85 kN
Motors: 4 X Strömberg Ghau H7226
Longitud total entre topalls: 53.250 mm
Pes total: 77 tm
Velocitat: 120 km/h
Seients 2a classe: 200
Reconstruïdes per: Taller VR de Hyvinkää
Nota: Les unitats Sm2 poden acloparse amb les Sm1, fins a un manxin de 6 unitats.


dijous, 19 de maig del 2016

Unitats de tren Sm1 dels ferrocarrils Finlandesos

VR Group (Matkustajaliikenne)

Fotos Bahnbilder
Les unitats de la classe Sm1 són les més antigues dels trens de rodalia de VR (Ferrocarrils de Finlàndia).

Cinquanta unitats Sm1 van ser construïdes entre els anys 1968 i 1973 per Valmetin Tampereen lentokonetehtaalla (Valmet fabrica d'avions, Tempere). Avui en dia totes les unitats Sm1 han estat completament renovades i portar la lliurea VR vermell i blanc, que va ser introduïda en dècada de 1990.

Cada unitat Sm1 consta de dos cotxes, un cotxe motor (Sm1) i un cotxe remolc amb cabina de conducció (Eio). La unitat de dos cotxes té 191 seients, incloent-hi catorze seients plegables. Hi ha una cabina de conductor en cada extrem de la unitat.


Característiques tècniques:

Sèrie: Sm1
Sobrenom: Sami o Sakari-Matti
Tipus: EMU-2
Rodament: Bo'Bo'+2'2'
Composició: Mc+Rc
Unitats en servei: 50
Unitat construïdes: 50
Numeració: 6001/6201 a 6050/6250
Any de construcció: 1968 a 1974
Any de reconstrucció: 1994 a 2000
Amplada carril: 1524 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 860 kW
Esforç de tracció: 85 kN
Motors: 4 X Strömberg Gau H-7226
Longitud total entre topalls: 53.300 mm
Pes total: 97 tm.
Velocitat: 120 km/h
Seients totals 2a classe: 180
Construïdes per: Valmet i Strömberg
Nota: Sis unitats Sm1 poden ser acoblats entre si, les unitats utilitzen enganxalls Scharfenberg.


dimecres, 18 de maig del 2016

Alguns tramvies d'Hèlsinki (Finlàndia)


Helsingin Kaupunki



La xarxa de tramvies de la ciutat d'Hèlsinki, te una longitud aproximada de 50 km, la via es d'ampla mètric (1000 mm) i l'alimentació elèctrica es a 750 V=.

La xarxa consta de 10 línies.



Valmet MLNRV-I


Valmet MLNRV-II


ADtranz-Bombardier-Transtech Variobahn
Diposit Toolo

Parada e indicadors

dimarts, 17 de maig del 2016

Escapa un dia d'Hèlsinki (Tallin-Helsinki-Tallin)

El recorregut per les repúbliques bàltiques, el completem amb aquesta excursió d'un dia des de Tallin que ens permet conèixer sumàriament Hèlsinki.


El vaixell M/S Superstar de la companyia Tallink Silja Line, realitza la travessa en només dues hores, la distancia, entre les dues capitals és de 50 milles (80 km).

El vaixell opera entre la terminal marítima D del port de Tallin i la terminal Oest (Länsiterminaali) del port d'Hèlsinki.

Wiki

Wiki


Wiki
Wiki

Wiki




Wiki
Característiques tècniques

Tipus: Fast cruiser ferry
Construcció: 2008
Construït per: Fincantieri, Ancona, Itàlia
Número de passatgers: 2080
Cabines: 186
Camions: 173
Cotxes: 665
Número de cobertes: 10
Eslora: 177 m
Mànega: 27,6 m
Velocitat: 27,5 nusos (50,9 km/h)
Classe de gel: 1A
Motors: 4 X Wärtsilä
Potencia: 50.400 kW.