En els anys 60 els RhB va verificar un augment important de viatgers, que no podia servir amb el vell material. Això va portar a la RhB a realitzar un detallat estudi per la compra nou material pel tràfic de rodalia. Així que al final d'octubre de 1968 va decidir la compra de quatre trens de tres vehicles. Aquests s'han d'utilitzar, principalment pel trànsit de rodalia de Chur i com reforç pels trens especial d'esports.
En l'any 1971, les diferents companyies que van dur a terme dit contracte, van lliurar les diferents unitats Be 4/4 511-514: FFA (carrosseries), SIG (bogies) i SAAS (equips elèctrics), aquestes unitats van ser les primeres amb el control electrònic de potència contínua (control de fase per tiristors). Alhora, es van aposar en servei els cotxes intermedis B 2411-2414 i els cotxes-pilots amb cabina de conducció ABDt 1711-1714. A diferència de la resta del material rodant de RhB les unitats Be 4/4 tenen enganxalls automàtics GF i frens d'aire.
En l'any 1979 es van agregar dues unitats més (Be 4/4515-516, ABDt 1715-1716 i B 2415-2416) i en l'any 1988 quatre cotxes (B 2417-2420), que permet les formacions de quatre vehicles.
Característiques tècniques de l'automotor:
Sèrie: Be 4/4
Tipus: EMU-1
Rodament: Bo'Bo
Unitats en servei: 6
Unitat construïdes: 6
Numeració: 511 a 516
Any de construcció: 1971 i 1979
Any de reconstrucció: 1994
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 11 kV 16,7 Hz.
Potencia: 776 kW
Esforç de tracció: 112 kN
Motors: 4
Longitud total entre topalls: 18.700 mm
Pes: 44,6 tm
Velocitat: 90 km/h
Seients 2a classe: 40
Construïdes per: FFA, SAAS i SIG
Característiques tècniques Cotxe-Pilot
Sèrie: ABDt
Numeració: 1711 a 1716
Rodament: 2'2'
Any de construcció: 1971 i 1979
Any de reconstrucció: 1995
Unitats construïdes: 6
Unitats en servei: 6
Pes: 15 tm.
Longitud entre topalls: 17.400 mm.
Velocitat autoritzada: 90 km/h.
Seients 2a classe: 21
Seients 1a classe: 12
Construïts per: FFA, SIG i SWP
Característiques tècniques Cotxes 2a classe
Sèrie: B
Numeració: 2411 a 2420
Unitats construïdes: 6
Unitats en servei: 6
Rodament: 2'2'
Any de construcció: 1971, 1979 i 1988
Any de reconstrucció: 1996
Velocitat autoritzada: 90 km/h.
Seients 2a classe: 76
Construïts per: FFA, SIG i SWP
A partir de l'any 1988, les composicions per al serveis de rodalia van passar a ser de quatre vehicles:
Composició: Mc+R+R+Rc
Rodament: Bo'Bo '+ 2'2' (+ 2'2 ') + 2'2'
Longitud entre topalls: 58,8 m.
Total seients: 225
Composició 511: Be 4/4 511 + B 2411 + B 2417 + ABDt 1711
Composició 512: Be 4/4 512 + B 2412 + B 2418 + ABDt 1712
Composició 513: Be 4/4 513 + B 2413 + B 2419 + ABDt 1713
Composició 514: Be 4/4 514 + B 2414 + B 2420 + ABDt 1714.
Composició 515: Be 4/4 515 + B 2415 + ABDt 1715.
Composició 516: Be 4/4 516 + B 2416 + ABDt 1716.