dilluns, 28 d’agost del 2017

Apunts sobre els transports "Colectivos" i taxis de Perú

Impossible quants vehicles en el Perú realitzant aquest servei.

Es creu que a Lima, existeixen uns 80 Mil taxis i uns 15 Mil Colectivos

Els serveis "Colectivos" en la ciutat de Lima, realitzant més de 652 rutes de transport urbà administrades per 308 empreses de transport. El govern municipal de Lima també està intentant crear línies fitxes de Colectivos,

Cusco

Hyundai, Cusco

Hyundai, Cusco

Hyundai, Cusco

Cusco

Cusco

Mitsubishi Fuso Rosa

Lima

Lima

Lima

Lima

Lima
Des de fa uns anys el govern municipal de Lima intenta posar orde, en l'any 2014 els taxis a Lima, es van començar a distingir amb franges (quadres negres i grocs si és independent, quadres negres i blancs si pertany a una empresa), no obstant això aquesta mesura va ser retirada per impopular. Els vehicles no compten amb taxímetres pel que el preu de la tarifa es negocia al moment de prendre el servei. Igualment intenta, frenar els taxis sense llicència, entre els quals figurant molts tricicles en les barriades més pobres.

No obstant això, existeixen nombroses empreses privades de radiotaxi que brinden servei porta a porta i ofereixen un servei confiable i segur. D'altra banda també existeixen empreses de taxi "Remisse" per a serveis entre l'aeroport internacional i els diferents hotels que posseeix la ciutat. 
 
Lima

Lima

Lima
  Igualment existeixen línies de bus turístic a Lima: Mirabus, Arequipa; Tramvia Tours, Cuzco: Sighseeing Cusco City i a altres ciutats.

 Hyundai, Bus turistic Lima



JAC - Bus turistic, Arequipa

ByD - Sighseeing, Cuzco

diumenge, 27 d’agost del 2017

Motos taxis en el Perú.

El Perú va ser el primer país Sud-amèrica a adoptar aquests medis de transports, allà els anys 80 del segle passat, importats de l'Índia, i s'en les poblacions situades en les conques amazòniques les primeres a adoptar aquest mitjà de transport.

Una filial de l'empresa Honda va comprar el disseny inicial i va inundar el mercat amb aquest model de rodes altes i carrosseria oberta o succintament tancada, que són molt apreciats en els medis rurals. Els models provinents de l'Índia o de la Xina amb carrosseria tancada i rodes petites són molt apreciats en els medis urbans.





Avui en dia Perú ja fabrica aquests vehicles, i el marcat està inundat de models procedents de la Xina, principalment.




A Puerto Maldonado el servei de moto taxis es realitza amb motocicletes, portant un xaleco groc els conductors (i no portant casc ni el conductor ni el passatger).




dissabte, 26 d’agost del 2017

Autobusos i autocars de Catalunya (XIX) - Roses.

Alguns autobusos urbans de Roses.

Des de principis d'estiu l'empresa Estarriolsbus, de Figueres, gestiona les línies d'autobús de la població de Roses.


A l'estiu gestiona dues línies la L1E (Sta. Margarida) i la L2E (Canyelles), a l'hivern una la L3H (Sta. Margarida).

La L1E, és circular, circula amb una cadència de 30 minuts de 8.30 a 23.30 hores.
La L2E, és circular, circula amb una cadència de 60 minuts de 9.00 a 22.00 hores.
La L3H, és circular resultat de la fusió de les dues anteriors, circula amb una cadència de 60 minuts de 9.00 a 19.00 hores.





Model visualitzat: IVECO A70C17 Forqui Sunrise.

dimecres, 16 d’agost del 2017

Alguns Autobusos de llargues distàncies del Perú.

Al Perú tot el transports de viatgers de llargues distàncies terrestres, és realitzar per autobús.


Existeixen diverses companyies: Cruzeros del Sur, OLTURSA i altres.

Parking Estació Autobusos, Puno, 31-07-17

Parking Estació Autobusos, Puno, 31-07-17

Scania Marcopolo, Cuzco, 2-08-17 

VOLVO Marcopolo Suite Cruzero, Lima, 23-07-17

MAN MODASA Zeus Cruzero, Nazca 25-04-17  
Nosaltres varem fet servir els serveis "Crucero Suites" de la companyia Cruzeros del Sur, aquest servei consta de les següents prestacions:
Autobús de 2 pisos amb 39 seients VIP de 160° de reclinació.
Seients dobles i individuals en els dos pisos: 12 seients en el 1r pis i 27 seients en el 2o pis.
Cinturons de seguretat en tots els seients.
Atenció a bord de "Terramozas o Pursers".
Refrigeri, esmorzar o sopar i desdejuni, segons horari i ruta de l'autobús.
Possibilitat de selecció d'alimentació: carn, pollastre o menú per nen, amb quatre hores d'anticipació a l'hora de sortida de l'autobús en compra dels seus bitllets.
Audiòfons individuals per cada passatger.
Pantalla tàctil individual.
Servei WIFI. (Segons cobertura)
Autobús climatitzats: aire condicionat i calefacció.
Llum individual per a lectura.





VOLVO Marcopolo Suite Cruzero, Lima, 23-07-17



dimarts, 15 d’agost del 2017

El Tramvia d'Arequipa.

El Sr. Carlos Mirall i Ureta, un resident arequipeny, va aconseguir una franquícia en l'any 1908, per a l'electrificació de les línies tramviàries, de l'anomenat "Tramvia de Sang".

En l'any 1911, el Sr. Mirall va vendre els seus drets a la companyia W.R. Grace Co. de New York, la qual va registrar l'empresa com a Tramvia Elèctric de Arequipa i en l'any 1912, va ordenar la compra de diversos vehicles a la J.G. Brill Co. de Philadelphia. La comanda incloïa 14 cotxes de passatgers de 4 diferents tipus, un antiincendis, un frigorífic i una góndola. Els cotxes numerats del 100 al 106, van ser models "convertibles", aquests cotxes durant l'estiu, els seus panells laterals eren remoguts i reemplaçats per uns altres amb reixetes.

El Tramvia Elèctric d'Arequipa va iniciar les seves operacions el 18 de juliol de 1913, les vies tenien un ample de 1067 mm (43 polzades).

En l'any 1924, l'empresa ordena dos cotxes del tipus "Birney" a la fàbrica Brill, que són numerats 501 i 502. En l'any 1930, la companyia va ordenar dos cotxes més, que van ser numerats com 601 i 602, per a les seves noves rutes cap a Antiquilla, Yanahuara i Paucarpata. En l'any 1939, va comprar dos cotxes usats d'una ruta de tramvies abandonada de la ciutat d'Elmira, situada en el Nord de l'estat de New York, aquests cotxes, van ser transformats de l'ampla de via de 1435 mm a 1067 mm i van ser numerats com 701 i 702.

Era conegut pels arequipeños d'antany que els tramvies que recorrien els districtes de Yanahuara, Miraflores i Antiquilla eren de color verd, i els que recorrien els districtes de Tingo i Paucarpata eren de color vermell.

El Tramvia Elèctric de Arequipa va paralitzar el seu servei la nit del diumenge 9 de gener de 1966, després de 53 anys d'operacions. Val la pena esmentar que els Tramvies Arequipeños van ser els últims a prestar els seus serveis en el Perú, ja que el de Lima va ser tancat al setembre de l'any 1965.











Nota: Aquestes fotos van ser adquirides a l'exposició existent en el Museo Santuarios Andinos - Universidad Católica de Santa María, i publicades amb el consentiment del seu rector.