dissabte, 30 de setembre del 2017

Renovació del tunel FGC de Vallvidrera (II).

Algun material utilitzat en la renovació del tunel de Vallvidrera dels FGC.
Aquest material pertany a les empreses COMSA i Vias, estacionat en l'estació Les Planes i fotografiat a finals de setembre de 2017.



Batonadora matrícula interna COMSA 55 BSP 4557

COMSA-VIAS Zephir Lok 22.520.



Material divers.

Tren porta carrils FGC, Rubi

dimecres, 27 de setembre del 2017

Sisena Jornada de Patrimoni Històric Ferroviari





Sota el lema "Turisme en trens històrics a Europa", ha tingut lloc en el dia d'avui, aquesta 6a jornada en el Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica.

La participació a estat d'una vuitantena llarga d'assistents.




A la tarda s'ha visitat la nau cotxera de vehicles històrics de la línia del Vallès. S'ha pogut gaudir intensament de les dues unitats Brill preservades la FCC 18 i la FSB 301.




dilluns, 25 de setembre del 2017

Algunes embarcacions del Llac Titicaca.

Ferri Manco Capac de l'empresa PeruRail, està equipat en dues vies de doble ample 1435 i 1000 mm amb una capacitat de 17 vagons, uneix els ports de Puno (Perú) amb el de Guaqui (Bolívia).
El seu desplaçament és de 1.200 tones amb una eslora de 87 metres i una mànega 13,43 metres.


El paquebot SS Ollanta construït en l'any 1930 i propietat actualment de PeruRail, amb una capacitat per ha 70 passatgers, realitza creuers turístics a demanda pel llac.
Construït per Earle's Shipbuilding, Hull, Anglaterra, té un desplaçament de 2.200 tones, una eslora de 79 metres i una mànega de 9 metres, la seva velocitat màxima és de 14,5 nusos.



El terminal lacustre acull actualment 132 llanxes amb destinació a les illes dels Uros, 34 van l'illa Amantaní, 20 van l'illa Taquile i 10 cap a Llachón que es troba en Capachica.
Una d'aquestes embarcacions, la Cusi, construïda en l'any 2015, amb una eslora de 13 metres i una mànega de 2,80 metres, equipada amb 2 motors Mitsibishi Fuso 6D10 d'una potència total de 206 kW i una capacitat per 28 passatgers i dos tripulants és l'embarcació la vàrem fer servir durant els dos dies de navegació pel llac Titicaca.



En el port de Puno està amarrada una draga pel manteniment dels tres canals navegables oberts entre la totora, el Puno-Lanchon, Puno-Illes dels Uros i Puno-Illa Taquile.






dilluns, 18 de setembre del 2017

FGC - Tractor dièsel, sèrie 176.01

FGC - Ferrocarrils de la Generalit de Catalunya. 

Aquest tractor bivial va ser adquirit a l'empresa italiana Zephir, en l'any 1989, per fer maniobres en els antics tallers de Sarrià.

Especialment adequat per moure's per l'espai d'aquest taller, en què la seva configuració era essencialment longitudinal. El fet d'estar equipat amb pneumàtics facilitava els moviments transversals, dins aquestes instal·lacions.

El dia d'avui, continua realitza'n el seu treball en el COR de Rubí.


Característiques tècniques:

Sèrie: 176
Numeració: 01
Rodament: B
Unitats en servei: 1
Unitat postes en servei: 1
Any de construcció: 1989
Any posada en servei: 1989
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Dièsel hidràulica
Longitud entre topalls: 7.010 mm
Pes: 18 tm.
Potencia: 114 kW
Motor: Fiat.
Velocitat: 30 km/h
Fabricada per: Zephir
Model: 1000
Pneumàtics: 4 X 10R20
Enganxall: Adaptadors Tomlinson i BSI

diumenge, 17 de setembre del 2017

Alguns apunts sobre l'empresa Inca Rail.

Inca Rail, és una de les empreses que donen servei a la població d'Aguas Calientes (Machu Pichu).

En l'any 2013 es va fusionar amb la companyia Andean Railways.

Gestionen un total de 21 automotors dièsel, fabricats per Ferrostaal, MAN i MAN (ex FEVE 2350, ex FGC 3000).

Tenen una base de manteniment a Huayrajpunku situada a tres quilòmetres aproximadament al nord d'Ollantaytambo (Cusco).

Aquesta companyia ofereix una oferta de tres nivells: Tren Presidencial, Tren Primera Classe i Tren Executiu.












dimecres, 13 de setembre del 2017

Locomotora Dièsel-elèctriques, sèrie DASH 2, del FCCA.

FCCA – Ferrocarril Central Andino.

Les locomotores, EMD SD40-2 van ser introduïdes en el mercat el gener de 1972 com a part de la sèrie Dash 2.

Les locomotores SD40-2 es va convertir en el model més venut en la història d'EMD i en l'estàndard de la indústria durant diverses dècades després de la seva presentació.

La unitat del FCCA és una unitat adquirida de segona mà.

FCCA - 1023
Característiques tècniques:

Sèrie: DASH 2
Numeració: 1023
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 1
Unitats construïdes: 3982
Any de construcció: 1972 a 1989
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica
Longitud entre topalls: 20.980 mm
Pes: 167 tm.
Potencia: 2.240 kW
Motor: EMD 16-645-E3
Generador-alternador: AR10
Motors de tracció: 6 × D77
Velocitat: 105 km/h
Fabricada per: GM Electro-Motive Division (EMD), General Motors Diesel (GMD)
Model: SD40-2


divendres, 8 de setembre del 2017

Locomotores Dièsel-elèctriques, sèrie DASH 8, del FCCA.

FCCA – Ferrocarril Central Andino.

FFCA - 1014
Aquestes locomotores, GE C39-87 pertanyen a la família de locomotores construïdes per GE Transportation Systems, entre els anys 1984 i 1987 i formen part de la família DASH 8.

Van ser construïdes 161 locomotores d'aquest model, per a dos dels grans ferrocarrils nord-americans: Conrail i Norfolk Southern Railway. Les C39-8 van ser unes locomotores força impopulars entre les seves tripulacions.

Les locomotores del FFCA, són unitats adquirides de segona mà. Dues locomotores han estat modificades per utilitzar GLP (Gas Líquid de Petroli) com a combustible.


FCCA - 1017


FCCA - 1018
Característiques tècniques:

Sèrie: DASH 8
Numeració: 1012, 1014, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1028, 1029, 1030
Rodament: Co'Co'
Any de construcció: 1984 a 1987
Unitats construïdes: 161
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica
Potencia: 2.900 kW
Motor: GE 7FDL-16
Alternador: GE GMC187A2
Motors de tracció: 6 X GE 752AG
longitud entre topalls: 21.540 mm
Velocitat: 113 km7h.
Fabricada per: General Electric
Model: C39-8

FCCA - 1019

FCCA - 1028



FCCA - 1030

dimecres, 6 de setembre del 2017

Locomotores Dièsel-elèctriques, sèrie DASH 7, del FCCA.

FCCA – Ferrocarril Central Andino.


FCCA - 1003
Aquestes locomotores, GE C30-7 pertanyen a la família de locomotores construïdes per GE Transportation Systems, derivades del model U30C. Totes van ser construïdes en la planta d'Erie, Pennsylvania, en els Estats Units. Totes estan motoritzades per diverses versions dels motors dièsel FDL, propis de GE, el qual està basat en un disseny Cooper Bessemer i fabricats a Grove City, Pennsylvania.

Totes les locomotores d'aquesta sèrie dels FCCA, també són anomenades com a DASH 7, són adquirides de segona mà, algunes d'elles tenen els radiadors principals inclinats per poder passar pels túnels de menor gàlib, situats en la part superior del traçat.

FCCA - 1008
Característiques tècniques:

Sèrie: DASH 7
Numeració: 1001 a 1011
Rodament: Co'Co'
Unitats posades en servei: 11
Any de construcció: 1976 a 1986
Unitats construïdes: 1087
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Dièsel-elèctrica
Potencia: 2.238 kW
Motor: GE 7FDL-16
Fabricada per: General Electric
Model: C30-7


FCCA - 1010