divendres, 27 d’abril del 2018

Autobusos i autocars de Catalunya (XXVIII)

Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB).

Sèrie 1500

Aquesta sèrie d'autobús MAN estan dividits en dues subsèries. La primera va ser adquirida en l'any 2001 i la segona en l'any 2005.

Són autobusos MAN de gas natural, i estan carrossats per Castrosua, presenten pis baix integral i tapisseria Cerdà, decorats interiorment en blau, gris i groc. Els dipòsits de gas es troben en el sostre.
La segona subsèrie presenta algunes diferències, en la carrosseria.


Característiques tècniques:

Sèrie: 1500
Numeració: 1500 a 1509 i 1510 a 1519
Any d'entrada servei: 2001 i 2005
Constructor: MAN
Model: MAN NL 223 F GNC i Man NL 243 F GNC
Motor model: MAN E2866 DUH 02 Euro 2 i E2866 DUH 02 Euro 2
Potencia motor dièsel: 171,51 kW
Caixa transmissió: ZF 5 HP 500
Numero de portes: 3
Carrosseria: CS 40 City Castrosua
Indicadores: BKB
A. Acond.: Thermo King CTRT 1000



Sèrie 2000.



Aquesta sèrie 2000 està formada per autobusos de dos pisos, descapotables, destinats a la línia "Bus Turístic", van ser adquirits de "segona mà" en l'any 1996, 2002, 2005 i 2006 a l'empresa municipal de Berlín matriculats en origen durant els anys 1982 i 1983.

En l'any 2001 es van llogar 8 cotxes del mateix model a la companyia Autobusos Vila de Madrid, numerats del 1091 al 1098. En l'estiu de l'any 2002 també es van llogar 4 vehicles a la companyia Hispavelense de Tramvies SL., numerats 1087 al 1090.




Característiques tècniques:

Sèrie: 2000
Numeració: 2001 a 2012, 1091 a 1098 i 1087 a 1090
Any d'entrada servei: 1996 a 2006
Data de baixa: a partir de l'any: 2006
Constructor: MAN
Model: SD 200 F
Motor model: MAN D2566 MUH
Potencia motor dièsel: 141,68 kW
Caixa transmissió: Voith D 851
Numero places assegudes: 51
Numero de portes: 2
Pisos: 2
Carrosseria: Waggon Union


Sèrie 2000-I (Jardineres)


En l'any 2005 van entrar en servei els autobusos turístics «Jardineres», provinent de la modificació de la carrosseria d'algunes unitats de la sèrie 8000. Van ser adaptats pels transports de viatgers PMR, que podien gaudir de les sensacions de viatjar a l'aire lliure, cosa que no ocorria en les unitats de dos pisos.


Característiques tècniques:

Sèrie: 2000-I
Numeració: 2013 a 2017
Any d'entrada servei: 2005 a 2007
Data de baixa: a partir de l'any: 2012
Constructor: MAN
Model: NL 202
Motor model: MAN D0826 LUH
Potencia motor dièsel: 158,83 kW
Caixa transmissió: ZF 5 HP 500
Numero places assegudes: 36
Numero de portes: 2
Carrosseria: Sercar
Nota: Aquests vehicles modificats, corresponen a les calques: 8015 a 8019

dimecres, 25 d’abril del 2018

Algunes estacions de ferrocarril de Suïssa (I)

Ciutat de Ginebra (Genève).

SBB – CFF – FFS -Schweizerische Bundesbahnen - Chemins de Fer Fédéraux Suisses - Ferrovie Federali Svizzere - Viafiers Federalas Svizras.
SNCF - Société Nationale des Chemins de fer Français

La ciutat de Ginebra, ferroviariament està servida per CFF i SNCF.

Les estacions són:

SBB Genève Cornavin, és l'estació central.
 






SBB Genève Airport, situada en l'aeroport internacional, estació subterrània, fi de moltes de línies de llarg recorregut.



SBB Genève Sécheron, situada a prop de la seu de l'ONU i altres organismes internacionals.



SBB Genève Lancy-Pont Rouge, aquesta estació de nova construcció, pertany al CEVA i substitueix l'antic baixador de Genève La Praille, situat en la platja de triatge de La Praille.




SNCF Gèneve Eaux-Vives, l'antiga estació ha estat tancada i serà substituïda per una nova estació subterrània del CEVA.


SNCF Chêne-Bourg, la nova estació subterrània pertany al CEVA, l'edifici de l'antiga estació ha estat desplaçat unes desenes de metres per conservar-lo.


El projecta CEVA (Cornavin-Eaux-Vives-Annemasse), uneix l'estació de Genève-Cornavin, amb l'estació d'Annemasse (França), i es creen dins la ciutat de Ginebra les noves estacions de Lancy-Pont-Rouge, Carouge-Bachet, Champel-Hôpital, Genève-Eaux-Vives i Chêne-Bourg.


dilluns, 23 d’abril del 2018

Algunes imatges ferroviàries de França (III).

SGLM - St. Georges de Commiers à La Mure.
CFV - Chemin de fer du Vivarais
AGRIVAP - Association pour la préservation de matériel agricole à vapeur.


SGLM - A1 – Automotor elèctric, Chantiers de La Buire / Thomson-Houston, Estació La Mure.


SLGM (ex NStC) - ABDe 4/-4 11 – Automotor elèctric, SWS / Brown, Boveri & CieF / Sécheron, Estació St. Georges de Commiers.


SLGM – T10 - Locomotora elèctrica, ANF /Sécheron, Estació St. Georges de Commiers.


CFV 403 – Locomotora a vapor, SLM Mallet 030-030, Estació Boucieu Le Roi.


CFV 414 – Locomotora a vapor, SCAM Mallet 030-030, Estació Boucieu Le Roi.


CFV PE-5 – Tractor dièsel, Pelotat, Estació La Mastre.


AGRIVAP (exSNCF) – Automotor dièsel, Renault/Decauville X-4208, Capelle de Giroux.


AGRIVAP – 0-3-0T 8, Locomotora a vapor, Corpet Louvet "Leónie", Estació d'Ambert.


AGRIVAP (exSNCF) Automotors dièsel, Renault-Decauville X-4208 i Renault X-2856, Estació d'Arlac.


AGRIVAP, Estació d'Ambert.

dijous, 19 d’abril del 2018

Autobusos i autocars de Catalunya (XXVII)

Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB). 


Els Pegaso 6020 i 6024, es reparteixen en tres sèries. 

En l'any 1985 van arribar a Barcelona uns prototips del Pegaso 6420, aquesta petita sèrie estava formada per 6 cotxes (6420-6425). 


L'estètica d'aquests primers vehicles no va agradar, en l'any 1986, Pegaso va demanar al carrosser Obradors que realitzés un restylling exterior del vehicle per modernitzar la seva imatge. 

Com a principals innovacions, aquesta sèrie, presentaven les següents: la situació del motor en l'extrem posterior del vehicle, la suspensió pneumàtica integral, complementada amb amortidors telescòpics en els dos eixos, el sistema de canalització dels equips d'aire condicionat i indicador de línia electrònic. 

A més posseïen una menor altura dels graons d'accés sobre el nivell del sòl i el fet de poder baixar l'altura a l'hora d'encotxar i des encotxar els viatgers. 

Al final de la seva vida útil dins TMB, es van produir diverses actuacions, amb vehicles d'aquestes sèries. 

El vehicle amb calca 5139, l'any 2006 va ser renumerat amb el número 9590 i va passar a formar part de la flota de vehicles auxiliars de TMB, per destinar-ho a la formació de nous conductors. 

Cal destacar que molts d'ells van tenir una segona vida en el país africà, de Gàmbia. La Universitat Autònoma de Barcelona, va rebrà les unitats, 5005, 5013, 5014 i 5018. 

Algunes unitats van ser destinades com a portadors de bicicletes, en el servei CicloBús, els 5129,5135 i 5137. 

Sèrie 5000 


Característiques tècniques: 

Sèrie: 5000 
Numeració: 5000 a 5089 
Any d'entrada servei: 1988 a 1991 
Any retirada de servei: 2002 a 2005 
Constructor: Pegaso 
Model: 6420 i 6424 (5056 a 5059) 
Motor model: 96A4AZ3390 (5000 a 5004) 
                    96A4AZ4390 (5005 a 5056 5060 i 5089) 
                    96T4AY4390 (5057 a 5059) 
Potencia motor dièsel: 147 kW o 179 (5057 a 5059) 
Caixa transmissió: Voith Diwa 851.2 
Longitud vehicle: 11.935 mm. 
Numero de portes: 2 
Carrosseria: ENASA 
Numero de places assentades: 31 
Numero de places d'apeu: 77 
Capacitat total : 108 + conductor 
Indicadores: BkB 
A. Acond.: Iberfrio 


Sèrie 5100 


Característiques tècniques: 

Sèrie: 5100 
Numeració: 5100 a 5154 
Any d'entrada servei: 1988 a 1991 
Any retirada de servei: 2002 a 2005 
Constructor: Pegaso 
Model: 6420 i 6424 (5153 i 5154) 
Motor model: 96A4AZ4390 (50100 a 5118 i 5120 a 5152) 
                    96T4AY4390 (5119, 5153 i 5154) 
Potencia motor dièsel: 147 kW o 179 (5119, 5153 i 5154) 
Caixa transmissió: ZF 4HP500
                           ZF 4HP500 (5119, 5153 i 5154) 
Longitud vehicle: 11.935 mm. 
Numero de portes: 2 
Carrosseria: ENASA 
Numero de places assentades: 31 
Numero de places d'apeu: 77 
Capacitat total : 108 + conductor 
Indicadores: BkB 
A. Acond.: Iberfrio 


Sèrie 5300 


Característiques tècniques: 

Sèrie: 5300 
Numeració: 5300 a 5333 
Any d'entrada servei: 1988 
Any retirada de servei: 2002 a 2005 
Constructor: Pegaso 
Model: 6420 
Motor model: 96A4AZ4390 
Potencia motor dièsel: 147 kW 
Caixa transmissió: Voith Diwa 851.2 
Longitud vehicle: 11.935 mm. 
Numero de portes: 2 
Carrosseria: ENASA 
Numero de places assentades: 31 
Numero de places d'apeu: 77 
Capacitat total : 108 + conductor 
Indicadores: BkB 
A. Acond.: Iberfrio


dilluns, 16 d’abril del 2018

Autobusos i autocars de Catalunya (XXVI)

Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB).


Aquesta família d'autobús, formada per les sèries: 2200, 2300, 2500, 8500, 8600 i 8700, formen part d'una nova generació, amb ells, va començar una nova era d'autobusos a TMB.

Són autobusos de pis baix amb rampa d'accés per a minusvàlids, vehicles estàndards de pis baix incorporen aire condicionat i rètol electrònic.

Va ser en l'any 1997 quan van arribar aquests Mercedes-Benz de tres portes, a partir d'aquest model van començar a adquirir-se autobusos de tres portes, que va ser una espècie de tornada al passat, però un encert total, ja que amb tres portes es facilitava la circulació dels passatgers per l'interior de l'autobús.

Sèrie 2200 (I)

Autobusesbcn
Característiques tècniques:

Sèrie: 2200 (I)
Numeració: 2200
Any d'entrada servei: 1997 i 1998
Data de baixa any: 2012
Constructor: Mercedes-Benz
Model: O-405-N2
Motor model: MB OM 447 Hi/2
Potencia motor dièsel: 158,83 kW
Caixa transmissió: ZF 4 HP500
Numero places assegudes: 29
Numero de portes: 3
Carrosseria: Caetano (Portugal)
Nota: Aquesta serie consta d'un sol vehicle.

Miniautobuseros
Sèrie 2300 (I)



Característiques tècniques:

Sèrie: 2300 (I)
Numeració: 2300 a 2324
Any d'entrada servei: 1997 i 1998
Data de baixa, a partir de l'any: 2009
Constructor: Mercedes-Benz
Model: O-405-N2
Motor model: MB OM 447 Hi/2
Potencia motor dièsel: 158,83 kW
Caixa transmissió: Voith 864.3
Numero places assegudes: 29
Numero de portes: 3
Carrosseria: Castrosua


Sèrie 2500 (I)

Autobusesbcn
Característiques tècniques:

Sèrie: 2500 (I)
Numeració: 2500 a 2520
Any d'entrada servei: 1997 i 1998
Data de baixa, a partir de l'any: 2012
Constructor: Mercedes-Benz
Model: O-405-N2
Motor model: MB OM 447 Hi/2
Potencia motor dièsel: 158,83 kW
Caixa transmissió: Voith 864.3
Numero places assegudes: 29
Numero de portes: 3
Carrosseria: Caetano (Portugal)

Autobusesbcn

divendres, 13 d’abril del 2018

Un nou invent de L’ajuntament de Barcelona, a l’Avinguda de Vallcarca.

La nostra alcaldessa i les seves companyes, no saben que fer per complicar la vida de la gent.


En la part superior de l'Avinguda de Vallcarca, hi han instal·lat un tram "carril bici", que ve d'enlloc, no contacta amb cap altre carril bici ni va enlloc, ja que tampoc connecta amb cap altre carril bici. Aquest nou carril bici de sol un sentit de circulació ascendent, té una minsa utilització (en dues hores han passat dos ciclistes).


Els ciclistes que pujant per la part inferior de l'Avinguda de Vallcarca, en arribar a l'encreuament amb el carrer d'Esteve Terrades, on existeix un carril bici de doble sentit de circulació, continuen per la vorera del costat Besos d'aquest carrer, per la zona enjardinada en direcció Tibidabo. L'entrada i sortida d'aquest carril bici del carrer d'Esteve Terrades el deu d'haver dissenyat algú que no va en bicicleta mai, que deu dibuixar els carrils bicis, sobre un planell de paper.


Bé, després d'aquest parèntesi introductori de situació, continuem amb el carril de l'avinguda de Vallcarca, aquest és d'una amplada aproximada de 2,10 metres, la mateixa que la utilitzada en el carril bici de doble sentit del carrer d'Esteve Terrades. Situat entre la vorera del costat Besos i l'espai d'aparcament de cotxes, motos, carrega i descarrega, espai reservat per l'autobús escolar, containers de reciclatge i de brossa.




L'invent ve al fer passar el carril bici, per dins de les tres parades d'autobús que existeixen en aquest tros d'avinguda de Vallcarca.

TMB - Parada 478 Av Vallcarca- CM Delfos.







TMB - Parades 47 Parc Sanitari Pere Virgili.



TMB - Parada 1542 Av Vallcarca- Capellades.




L'aparcament per l'autobús escolar és petit (sols cap un autobús) i estret (com de cotxe), si l'autobús aparca correctament, envaeix el carril d'ascendent de l'avinguda de Vallcarca, si aparca deixant el màxim pas possible als vehicles que circulen pel carril ascendent de l'avinguda, sobretot per l'autobús 27 de TMB, es menja el pas de vianants pintat per l'accés a l'autobús escolar.
 





Notes:
Avinguda de Vallcarca: 61 m de desnivell en 928 de recorregut, dona una pendent de 65 0/00.

Carrer d’Esteve Terrades: 37 m de desnivell en 395 de recorregut, dona una pendent de 86 0/00.