Aquesta línia està sota el control d'ADIF.
Les estacions sons presentades de Barcelona a Tarragona.
Les estacions interiors de Barcelona, es tractaran independentment.
La identificació de la línia és pròpia.
Sant Sadurní d'Anoia
Sant Sadurní d'Anoia és una estació de ferrocarril propietat d'ADIF, va entrar en servei l'any 1865.
A principis dels anys setanta del segle passat, s'enderrocava l'edifici original, i va entrar en servei l'edifici de viatgers actual, que és d'una sola planta.
Actualment, aquesta estació està configurada amb aquest patró: dues vies generals (vies 1 i 2) i dues desviades, una a cada costat (vies 3 i 4), la via 4 dona accés a una via al sot-central elèctrica i una via d'apartador per a material de via i obres. Les vies generals tenen el tercer carril (amplada UIC) instal·lat.
Hi ha tres andanes, una central per a les vies 1-2 amb tram de marquesina metàl·lica, i dues andanes laterals per a les vies 3 i 4.
Les tres andanes estan comunicades per un pas subterrani amb escales fixes, a l'extrem de les andanes costat Martorell existeix un pas a nivell.
Lavern-Subirats
Lavern-Subirats és una estació de ferrocarril propietat d'ADIF, va entrar en servei l'any 1958.
L'edifici, de viatgers, és d'una sola planta, hi ha estat cedit a l'Ajuntament de Subirats, qui ha ubicat l'Oficina de Turisme.
Actualment, aquesta estació està configurada amb aquest patró: dues vies generals (vies 1 i 2). Les vies generals tenen el tercer carril (amplada UIC) instal·lat.
La configuració de les andanes és de dues andanes laterals, comunicades a través d'un pas inferior amb escales fixes i ascensors. És una estació adaptada.
La Granada
La Granada és una estació de ferrocarril propietat d'ADIF, va entrar en servei l'any 1895.
L'edifici de viatgers és de dues plantes.
Actualment, aquesta estació està configurada amb aquest patró: dues vies generals (vies 1 i 2) i dues desviades (vies 4 i 6) i una via d'apartat de 750 metres, situada entre les dues vies generals. Les vies tenen el tercer carril (amplada UIC) instal·lat.
La configuració de les andanes és de dues andanes laterals, una dona servei a la via 1, l'andana principal dona servei a les vies 2-4, té una marquesina-refugi metàl·lic de petites dimensions. Les dues andanes es comuniquen per un pas subterrani, equipat amb escales, fitxes i ascensors. És una estació adaptada.
Una passarel·la per a vianants connecta amb el polígon industrial d'Entredos Logístics, salva les cinc vies de l'estació i les dues vies de la línia d'alta velocitat Madrid- Barcelona, que discorre en paral·lel a la línia ampla ibèric en aquest punt.
Vilafranca del Penedès
Vilafranca del Penedès és una estació de ferrocarril propietat d'ADIF, va entrar en servei l'any 1865.
En l'any 1911 és inaugurat l'actual edifici de viatgers, l'edifici de l'estació està protegit com a bé cultural d'interès local. Es tracta d'un edifici de planta baixa i dos pisos, i dos cossos laterals de planta baixa i un pis. Hi ha un terrat superior i presenta una gran coberta d'espera en voladís.
La línia d'alta velocitat Madrid-Saragossa-Barcelona-Frontera Francesa transcorre per bona part de l'Alt Penedès, paral·lela a la línia d'ample ibèric, raó per la qual el projecte de la LAV a Vilafranca incloïa el soterrament de les línies a l'altura de la ciutat. L'obra del soterrament es va finalitzar l'any 2006.
Actualment, aquesta estació està configurada amb aquest patró: dues vies generals (vies 1 i 2) i una via morta (via 3). Les vies generals tenen el tercer carril (amplada UIC) instal·lat.
La configuració de les andanes és de dues andanes laterals per les vies generals (1 i 2) i una altra andana al lateral per la via 3, que es comunica directament amb l'andana de la via 1.
Un pas superior permet la comunicació amb les andanes. L'andana de la via 1 i 3 tenen dues sortides, una amb una escala fixa i ascensor i l'altre amb una escala fixa i una rampa. L'andana de la via 2 es comunica amb el pas superior mitjançant una escala fixa, una rampa i un ascensor. És una estació adaptada.
Línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona, que discorre en paral·lel a la línia ampla ibèric, està separada de l'estació per un mur de formigó.
Els Monjos
Els Monjos és una estació de ferrocarril propietat d'ADIF, va entrar en servei l'any 1865.
L'edifici de viatgers és de dues plantes. A prop de l'edifici de viatgers estan les instal·lacions, una sots-central elèctrica.
Actualment, aquesta estació està configurada amb aquest patró: dues vies generals (vies 1 i 2), una via d'apartador (via 3), hi ha també dues vies mortes corresponents a l'apartador industrial privat de La Farinera. Les vies generals tenen el tercer carril (amplada UIC) instal·lat.
La configuració de les andanes és amb andanes laterals, comunicades a través d'un pas subterrani amb escales fixes i ascensors, i un pas a nivell situat a l'extrem de les andanes, costat l'Arboç, les dues andanes tenen una marquesina metàl·lica. És una estació adaptada.
P.D. Les fotografiés, antigues, són de postals o extretes de diversos llibres que posseeixo, com: La col·lecció Els Trens de Catalunya de Carles Salmerón i Bosch; Trens i estacions: Fotos i Postals d'Antoni Nebot; Trens de Postals de Lluís Miquel Tuells; la llista seria molt llarga, si algú considera que l'he d'anomenar, sol fa falta que m'ho comuniqui.