El Mina-Grott
Ferrocarril Metropolitano Miniatura de Vallvidrera.
Primer ferrocarril elèctric de Catalunya i per extensió d’Espanya. D’aquest petit i desconegut ferrocarril, sols ens queda un vestigi a la vista la boca del túnel al costat de Vallvidrera.
La seva historia comença l’any 1907, quant es demanen els permisos per la seva construcció, per a comunicar la zona del Pantà de Vallvidrera amb Sarrià, utilitzant el túnel existent per el qual circulava la mina d’aigua que portava l’aigua del Pantà a Sàrria.
En la zona del pantà, es va establir una zona d’esbarjo amb un passeig pel bosc amb bancs rústics, miradors, aparells de gimnàstica, camps de per diferents esports: futbol, tennis, bitlles, camp de tir, teatre i altres espectacles. El túnel de la mina estava il·luminat amb un total de 80 bombetes de tots els color per fer el viatge mes fantàstic. Tot aquest conjunt es denominava “Lake Valley”.
L’estació situada al costat Sàrria correspon en el emplaçament de l’actual estació dels FGC de "Peu del Funicular".
S’inaugura el 13 de juny de 1908, en el primer any de servei va transportar 32.000 persones, va funcionar fins l’any 1900, una vida curta. El seu servei va se substituït per el Ferrocarrils de Catalunya, avui integrat en el Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Dades tècniques:
Traçat: 1.290 m., en línia recta i via única.
Vehicle: un únic cotxe motor amb una potencià de 5 CV, de 11,2 m. de llarg i amb tres eixos, amb una capacitat de 36 persones, totes assentades.
Electrificació: 220 V.
Ampla via: 600 mm.
Velocitat màxima: 10 Km/h.
Per la seva visita actual, tenim que baixar en l’estació “Baixador de Vallvidrera” del FGC de les línies S1 i S2 i prendré el camí cap a la Reserva Natural del Pantà de Vallvidrera. La seva situació esta dins la primera corona tarifaria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada