divendres, 1 de juliol del 2011

AGRIVAP – Train de decouverte Monts du Forez

AGRIVAP – Train de decouverte Monts du Forez, juliol 2009.

Circula d’ Ambert a Olliergues. Longitud aproximada del recorregut 24 Km.
Fundada el 1979, l'associació AGRIVAP es va establir en l’any 1981 a l'antic molí industrial Schroth que te una ramificació ferroviària des de l'extrem sud de l'estació. Creada per preservar maquinària agrícola i de vapor, te un magnífic museu amb un recull important de tractors, maquinària agrícola, vaixells de vapor, i altre maquinaria per fabricar cordes i corrons, tot agrupats al voltant de l'antiga planta d'energia impulsada per la màquina de vapor que alimenta el molí.
Associació també està involucrada en la preservació del patrimoni ferroviari i va crear un tren turístic a la línia de la vall del Dore, amb el suport del Parc Natural Regional de Livradois. El 1986, la SNCF va decidir tancar totes les seccions de la línia Arlanc-Courpière. La societat continua realitzant els servei de mercaderies conjuntament amb la Cambra de Comerç.
Ambert.
Al segle II dC, Ambert va ser cremat i saquejada. L'origen gal-romà de la paraula Ambert (amberitus) són "el gual sobre el riu." Des de l’edat mitja fins el dia d’avui es famosa per les seves fabriques de pasta de paper.
Olliergues.
El poble esta situat en una corba del riu Dore, el centre es troba l’antic castell, avui dia restaurat que va pertanyia a la família del Mariscal Turenne.
L'església conté una tomba de granit molt bonica, ser la capella del castell. Avui en dia les antigues cases dels segles XV i del segle XVI, que pugen per els carrer empinats, moltes d’elles tenen blasons en les seves portes que donen mostra de l’’importància dels carrers. Les mènsules i entramat de fusta, evoquen el passat en els antics barris. Olliergues encara conserva del seu passat un vell pont medieval.
Des del segle XVI fins al segle XVIII, Olliergues va ser un actiu centre de comerç de productes de roba teixida.


Corpet Louvet 030T8 "Léonie"
Aquesta locomotora a vapor es va construir l’any 1948, d'acord amb els planells de l’any 1875, pesa 32 tones, te 300 cavalls de força i originalment s'utilitzava per al transport de carbó des de les mines de carbó de la regió de Cevennes.
L'abril de 1994 va arribar en molt malt esta de conservació, desprès llargs anys de  inactivitat. Membres Agrivap han restaurat dedicant mes de 3.000 hores de treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada