divendres, 21 d’octubre del 2011

FV/ET – Eusko Tren – Línia de Durangaldea.


La línia de Durangaldea,  uneix Bilbao – Atxuri  amb Donostia  - Amara (Sant Sebastián) i te un ramal a Bermeo, línia de Urdaibai.
L’estació de Bilbao – Atxuri  te correspondència amb Eusko Tran, final actual de línia i amb Metro Bilbao estació Bolueta (L1 i L2).
El recorregut efectuat es el que correspon des de Bilbao – Atxuri  fins a Zumaya, en aquesta estació es realitza el transbord al autobús de Eusko Tren,  EU50 Zumaia – Zumarraga, per arribar a Azpeita, seu del Museu Basc del Ferrocarril.

El temps necessari per realitzar aquest viatge fins Azpeita es aproximadament de 2 hores 30 minuts. Normalment les unitats assignades aquest a línia son de la sèrie 200, 300 i  3500.

Característiques tècniques vehicles:

Sèrie: 200
Tipus: EMU-4
Ampla via: 1.000 mm
Unitats: 20
Any entrada en servei: 1.985
Potencia: 960 kW
Velocitat màxima: 80 Km/h
Motorització: Eléctrica –  1500 V=
Capacitat: 260 seients.
Constructor: CAF / Badcock & Wilcox
Notes: Realitzant el servei Bilbao – Donosti (Sant Sebastián) - Hendaya. 
Sèrie:  300
Tipus: EMU-2
Ampla via: 1.000 mm
Unitats: 12
Any entrada en servei: 1990
Potencia: 516 kW
Velocitat màxima: 80 km/h
Motorització: Eléctrica – 1500 V=
Capacitat:
Constructor: CAF / Badcock & Wilcox
Notes: Les unitats 310 a 312 es van modificar per el servei “Eusko Pullman” Bilbao – Donosti. 
Sèrie: 3500
Tipus: EMU-3/EMU-4
Ampla via: 1.000 mm
Unitats: 15
Any entrada en servei: 1977
Potencia: 660 kW
Velocitat màxima: 80 km/h
Motorització: Eléctrica – 1500 V=
Capacitat: 100 seients
Constructor: CAF
Notes: Usades principalment en els serveis suburbans de Bilbao, unitats transferides des de FEVE.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada