La línia
de Durangaldea, uneix Bilbao –
Atxuri amb Donostia - Amara (Sant Sebastián) i te un ramal a
Bermeo, línia de Urdaibai.
L’estació
de Bilbao – Atxuri te correspondència amb
Eusko Tran, final actual de línia i amb Metro Bilbao estació Bolueta (L1 i L2).
El
recorregut efectuat es el que correspon des de Bilbao – Atxuri fins a Zumaya, en aquesta estació es realitza
el transbord al autobús de Eusko Tren, EU50 Zumaia – Zumarraga, per arribar a
Azpeita, seu del Museu Basc del Ferrocarril.
El
temps necessari per realitzar aquest viatge fins Azpeita es aproximadament de 2
hores 30 minuts. Normalment les unitats assignades aquest a línia son de la sèrie
200, 300 i 3500.
Característiques
tècniques vehicles:
Sèrie:
200
Tipus: EMU-4
Ampla via: 1.000 mm
Unitats: 20
Any entrada en servei: 1.985
Potencia: 960 kW
Velocitat màxima: 80 Km/h
Motorització: Eléctrica – 1500 V=
Capacitat: 260 seients.
Constructor: CAF / Badcock
& Wilcox
Notes: Realitzant el servei
Bilbao – Donosti (Sant Sebastián) - Hendaya.
Sèrie:
300
Tipus: EMU-2
Ampla via: 1.000 mm
Unitats: 12
Any entrada en servei: 1990
Potencia: 516 kW
Velocitat màxima: 80 km/h
Motorització: Eléctrica –
1500 V=
Capacitat:
Constructor: CAF / Badcock
& Wilcox
Notes: Les unitats 310 a 312
es van modificar per el servei “Eusko Pullman” Bilbao – Donosti.
Sèrie:
3500
Tipus: EMU-3/EMU-4
Ampla via: 1.000 mm
Unitats: 15
Any entrada en servei: 1977
Potencia: 660 kW
Velocitat màxima: 80 km/h
Motorització: Eléctrica –
1500 V=
Capacitat: 100 seients
Constructor: CAF
Notes: Usades principalment
en els serveis suburbans de Bilbao, unitats transferides des de FEVE.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada