FS – ETR 470 “Pendolino”, Estació de Lugano, Juliol 2011, realitzant el servei Zürich HB a Firenze Santa MariaNovella |
CISALPINO
– ETR 470 “Pendolino”, Estació de Stresa, Juliol 2001, realitzant el servei EC
Canaletto Gèneve Cornavin - Venezia Santa Lucia
|
Sèrie:
470
Rodament:
EMU-9
(1Ao)(Ao1)+
(1Ao)(Ao1)+2’2’+2’2’+(1Ao)(Ao1)+2’2’+(1Ao)(Ao1)+ (1Ao)(Ao1)
Composició:
BAC001-BB201-RA501-RB401-BB251-BAH101-RA301-BB252-BAC501
Unitats
en servei: 5
Unitat
construïdes: 9
Numeració:
470-001-9 a 470-009-2
Any
de construcció: 1994 a 1997
Amplada
carril: 1435 mm
Tracció:
Eléctrica
Voltatge:
3000 V= + 15kV 17 Hz
Potencia:
6000 kW
Esforç
de tracció: 259 kN
Motor:
12 X MTA 550
Longitud
entre topalls: 236.600 mm
Pes:
440 Tm
Velocitat:
200 km/h
Seients
1ª classe: 151
Seients
2ª classe: 322 +2 PMR
Fabricades
per: FIAT, Schindler i Vevey Technologies
Nota:
Construïts a demanda de la empresa mixta CISALPINO (SBB-CFF-FFS i FS), son
unitats derivades del ETR 460 Pendolino Mk.1, multicorrents i equipades amb els
sistemes de seguretat SCMT, ZUB/Signum i PZB.
A
la dissolució de l’ empresa CISALPINO, els tren 1,4,6,7 i 8 van passar a Trenitalia
(FS) i les unitats de tren 2,3,5 i 9 van passar a SBB-CFF-FFS.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada