IUAS – Istambul Ulasim AS.
Istanbul, Juny 2009.
Aquesta moderna línia
de tramvia, T1, va ser inaugurada el 1992 entre Sirkeci i el palau Topkapi,
posteriorment es va estendre des dels dos extrems. Temporalment des de la obertura
fins a l’any 2004 va operat amb vehicles de pis alt (ABB com els de servei la línia
de metro M1), des de l’any 2004 aquesta línia fa servir els tramvies Bombardier
Flexity Swift que son tramvies de pis baix.
Línia T2, que
s'havia obert el setembre de 2006, des de Zeytinburnu, antiga terminal de la
T1, a Bagcilar va ser connectada a principis de 2011 amb la línia T1, des de
aquesta data funciona com a línia única i s'opera amb vehicles de pis baix,
tant de Bombardier com Alstom (Citadis 300).
Vehicles:
Sèrie:
Flexity Swift
Rodament:2’B’2’
Unitats:
55
Numeració:
701 a 755
Any
de posta en servei: 2004
Amplada
carril: 1435 mm
Potencia:
480 kW
Esforç
de tracció: kN
Velocitat:80
km/h
Tracció:
Eléctrica
Voltatge:
750 V=
Pes:
39,2 Tm
Longitud:
29700 mm.
Seients:
272
Fabricades
per: Bombardier
Nota:
Funcionen normalment en UM de 2 vehicles.
Característiques tècniques de la línia:
Data
d’inauguració: 1 de gener de 1992
Longitud:
18 Km.
Amplada
via: 1435 mm.
Electrificació:
750 V=
Numeració
línia: T-1
Numero
de parades: 31
Horari
inici: 06:00 hores
Horari
tancament: 23:50 hores
Cadència:
5 minuts.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada