GbG – Drahtseilbahn
Giessbach Bahn
BLS - Schifffahrt
Berner Oberland
Interlaken i els
seus voltants te varies instal·lacions de funiculars, el de Giessbach esta
situat al llac de Brienz.
L’excursió que avui
relato es pot fer en ½ dia, es tracta d’ anar fins al Grand Hotel de Giessbach. Aquest funicular es famós
per l’espectacular cascada que es troba en el seu recorregut. La millor manera
d’arribar-hi es amb vaixell des d’ Interlaken.
Aquest funicular va
ser dissenyat per el Sr. M. Riggenbach, l'enginyer que també construir el
ferrocarril de cremallera del Rigi i va ser un dels primer funiculars de Suïssa.
Aquest funicular inaugurat l’any 1879 va ser construït com un funicular de contrapès
d’aigua va ser el primer en utilitza el sistema Abt en el encreuament dels
vehicles. Avui en dia, el seu funcionament es amb energia elèctrica, però
continua utilitzant una cremallera Riggenbach entre els rails, com fre per
regular la velocitat.
Es el funicular mes
antic en funcionament de Suïssa, els seus cotxes son idèntic als de l’
inauguració.
Característiques Tècniques:
Funicular
Tipus:
Funicular clàssic, 40-SSB
Data
d’inauguració: 21 de Juliol de 1879
Reconstruït
l’any: 1999
Estació
inferior: Llac de Brienz (566 msnm).
Estació
superior: Giessbach Hotel (656 msnm).
Ampla
de via: 1000 mm.
Longitud:
345 m.
Desnivell:
90 m.
Pendent
màxima: 32 %.
Ponts:
1
Motorització:
Eléctrica, situada en l’estació superior.
Diàmetre
cable tractor: 26 mm.
Velocitat:
1,9 m/seg
Duració
del viatge: 4 minuts.
Vehicles:
2
Passatgers:
40 +1 per vehicle.
Construïts
per: Werkstätte Aarau, Th. Bell, Doppelmayr, Von Roll
Capacitat:
480 passatgers/hora per sentit.
Vaixell
BLS MS Jungfrau
Eslora:
48 m.
Màniga:
10,5 m.
Desplaçament:
235 Tm.
Potencia:
2 X 324 kW
Velocitat:
14 nusos
Capacitat:
700 passatgers
Construït
l’any: 1954
Renova
l’any: 1999
Drassanes:
Bodanwerft
Kressbronn
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada