BOB – Berner-Oberland
Bahn
SPB - Schynige
Platte-Bahn
Interlaken i els
seus voltants te varies instal·lacions de funiculars, funiculars aeris, telecabines,
trens cremallera i trens d’adherència, que es poden combinar amb autobusos i
vaixells, per realitzar les excursions.
Per visitar aquesta
instal·lació, el Schynige Platte-Bahn, des de Interlaken si pot dedicar-hi 1/2
dia, si no es realitza cap activitat de senderisme.
Sortim de l’estació de Interlaken Ost amb un del trens
del BOB fins a l’estació de Wilderswil, en aquesta estació es fa el transbord
als tren del SPB.
Foto Banhbilder |
El Schynige Platte és una regió muntanyosa que es troba
a l'extrem occidental de la serralada del Oberland bernés. En condicions de bon
temps (no va ser el nostre cas) ofereix unes vistes espectaculars a les
muntanyes circumdants, incloent el Jungfrau, l’Eiger, el Silberhorn i altres, també
son visibles els dos llacs de Thunersee i Brienzersee, cap el nord.
Foto Banhbilder |
Un important jardí alpí esta situat prop del cim, on
diverses plantes alpines creixent en parterres, estan totes etiquetades,
mostren el seu non amb varies llengües i els seus nom en llatí.
A la part superior de l'estació de tren hi ha un hotel
i un restaurant de muntanya.
Schynige Platte és un punt important de partida per a
les rutes de senderisme com les populars a Faulhorn o First. També existeixen
una sèrie de senders més curts tots ells constituïts amb format de bucle que
s'estenen a l'est de l'estació de tren, arribant fins al Oberberghorn i al Loucherhorn.
Característiques tècniques de les línia: SPB - Schynige
Platte-Bahn
Aquesta companyia
pertany al BOB.
BOB i totes les
empreses del Holding Jungfraubahn (JBH) tenen una gestió conjunta, el personal de
totes aquestes companyies pot ser intercanviat entre elles, igualment els
serveis tècnics estan disponibles entre les companyies del grup.
Inaugurat: 11 de Juny 1893
Electrificació: 9 de Maig de 1914
Longitud: 7,25 km.
Amplada: 800 mm
Electrificació: 1500 V=
Estació inferior: Wilderswil (584 msnm)
Estació superior: Schynige Platte (1987 msnm)
Diferencia nivells: 1420 m
Radi de corba minin: 60 m.
Túnels: 2
Ponts: 2
Màxima inclinació: 25 %
Sistema cremallera: Strub
Característiques
tècniques locomotores:
Sèrie:
H 2/3
Rodament:
2zz
Unitats
en servei: 11
Numeració:
11, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 20, 61, 62 i
63
Any
de construcció: 1910 a 1914
Amplada
carril: 800 mm
Tracció:
Eléctrica
Voltatge:
1500 V=
Potencia:
220 kW
Velocitat:
12 km/h
Fabricades
per: SLM – BBC i SLM - Alioth
Nota:
Algunes locomotores provenen del WAB, les numerades amb els números: 16, 18, 19, 20, 61, 62 i 63.
Totes les locomotores tenen nom assignat.
Si es necessari l’ hivern algunes son transferides al
WAB.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada