dilluns, 1 d’abril del 2013

NStCM – Chemin de fer Nyon - Saint-Cergue – Morez

Aquest ferrocarril esta integrat al consorci TPRNOV: Transports publics régionaux Nyon ouest-Vaudois. 


NStCM és un ferrocarril de via estreta situat a l'oest de Suïssa , que actualment uneix el poble de Nyon, que es troba situat a la riba nord del llac Leman i el poble de La Cure, situat a la frontera francesa. El ferrocarril arriba a una alçada de 1.228 metres sobre el nivell del mar al Coll de la Givrine, que és el més alt del Jura. 

La línia va ser oberta en tres etapes: de Nyon fins a Saint-Cergue al 12 de juliol de 1916, per arribà al poble de La Cure en la frontera amb França al 18 d'agost de 1917 i finalment a la ciutat francesa de Morez al 07 de març 1921. La secció francesa (12 km.) de La Cure a Morez va ser tancada al 28 de setembre de 1958. 

El 2004, l’estació de Nyon va ser modernitzada. El seu pati de vies ubicat al exterior de l’estació dels Ferrocarrils Federals, va ser traslladat a una nova estació subterrània, que consta de dos andanes que estan comunicades per unes escales mecàniques amb l’estació del SBB-CFF-FFS. 

Antiga estació de Nyon a peu de carrer
Característiques tècniques línia: 
Inaugurada l’any: 1916
Numero de la línia: 155
Longitud: 26,7 km 
Ponts: 3 
Túnels: 2 
Amplada via: 1.000 mm.
Electrificada a: 1500 V=
Gradient màxim: 60 0/00 
Tipologia via: Única
Tràfic: Passatgers
Estacions i baixadors: 17 

NStCM, ABDe 4/4 5 + B 41, Setembre 1982.
Característiques tècniques Automotor: 
Sèrie: ABDe 4/4 
Classe: EMU-1 
Rodament: Bo’Bo’
Composició: Motor + Cotxe Remolc
Unitats en servei: Cap 
Unitats construïdes: 7 
Numeració: 1, 2, 3, 5, 6, 10 i 11 
Any de construcció: 1914 a 1918 
Amplada carril: 1000 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 1500 V= 
Potencia: 324 kW 
Longitud entre topalls: 16.400 mm 
Pes: 32,5 tm. 
Velocitat: 40 km/h 
Seients 1ª classe: 5 
Seients 2ª classe: 20 
Fabricades per: SWS/BBC, GCV/BBC i D&B/BBC 
Nota : L’uniat 10 esta en procés de reconstrucció per Nyon-St.Cergue Rétro. 

Característiques tècniques Cotxe remolc: 
Sèrie: B
Rodament: 2’2’ 
Unitats en servei: 2
Numeració: 341 i 342
Any de construcció: 1949
Any de posta en servei: 1978
Amplada carril: 1000 mm 
Longitud entre topalls: mm 
Pes: 16,5 tm. 
Seients 2ª classe: 66 
Fabricats per: SWS 
Nota: Cotxes adquirits de segona ma l’any 1978 a la companyia BTI. 

NStCM BDe 4/4 221, St.Cergue 14-10-1995
Característiques tècniques Automotor: 
Sèrie: BDe 4/4 
Classe: EMU-1 
Rodament: Bo’Bo’
Unitats en servei: 1 
Numeració: 221 
Any de construcció: 1936 
Any de posta en servei: 1991
Amplada carril: 1000 mm 
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 1500 V= 
Potencia: 324 kW 
Esforç de tracció: 35 kN 
Longitud entre topalls: 15.500 mm 
Pes:30,3 tm. 
Velocitat: 60 km/h 
Seients 2ª classe: 40 
Fabricat per: SWS/SAAS 
Nota: Vehicle adquirit de segona ma l’any 1991 a la companyia LEB. 

NStCM Bt 302 + Be 4/4 202, Coll de la Girvine, Juny 2003
Característiques tècniques Automotor: 
Sèrie: Be 4/4 
Classe: EMU-1 
Rodament: Bo’Bo’
Composició: Motor + Remolc pilot
Unitats en servei: 5 
Numeració: 201 a 205 
Any de construcció: 1985
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Eléctrica 
Voltatge: 1500 V= 
Potencia: 752 kW 
Esforç de tracció: 75 kN 
Longitud entre topalls: 17.500 mm 
Pes: 33,5 tm. 
Velocitat: 65 km/h 
Seients 2ª classe: 40 
Fabricats per: ACMV/BBC 

Característiques tècniques Cotxe Pilot: 
Sèrie: Bt
Rodament: 2’2’
Unitats en servei: 5
Numeració: 301 a 305
Any de construcció: 1985
Amplada carril: 1000 mm
Longitud entre topalls: 17.500 mm 
Pes: 19 tm. 
Seients 2ª classe: 52 
Fabricats per: ACMV/BBC 

NStCM XTm 2/2 251, Coll de la Girvine, 15-10-1999
Característiques tècniques dresina: 
Sèrie: XTm 2/2
Classe: B 
Unitats en servei: 1
Numeració: 251 
Any de construcció: 1984
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Diesel hidràulica.
Potencia: 149 kW 
Pes: 15 tm 
Velocitat: 40 km/h
Fabricades per: Beilhack/Deutz
Grua: Hiab 
Nota: Preparada per portar una llevaneus rotatòria en la part davantera del vehicle.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada