En l’any 1949 la Companyia del Ferrocarrils Federal Suissos (SBB) va concloure que necessitava una locomotora més potent que les que existien fins aquell moment i va decidir el desenvolupar una nova locomotora, que havia de ser capaç de tirar d'un tren de la 600 tones, en les rampes de 26 ‰ (gradient) de la línia de Sant Gotard, a una velocitat de 75 km/h.
La primera locomotora prototip, amb el número 11401, va ser entregada l’any 1952.
El Ae 6/6 és coneguda "Kantonslokomotive", ja que les primeres 25 locomotores van ser bategades amb els noms dels cantons suissos, portaven l'escut d'armes del cantó al laterals de la locomotora i una ratlla plantejat cromada en cada costat i tres ratlles plantejades cromades a cada extrem amb la bandera de Suïssa al front.
Les altres 95 locomotores van rebre els noms de les capitals dels cantons suïssos, pobles i ciutats rellevants, però ja sense els adorns cromats.
Totes les locomotores van ser pintades originalment en la lliurea verda. Desprès, aproximadament la meitat estan pintades de vermell i una part de la flota s'han pintat a la lliurea SBB Cargo i tots els ornaments cromats van estar eliminats.
Aquestes locomotores van ser renumerades com la classe 610 d'acord amb l'actual esquema de numeració suís.
Ae 6/6 11504 "Le Locle", Estació Martigny, Juny 2008 |
Característiques tècniques:
Sèrie: Ae 610
Antiga Sèrie: Ae 6/6
Rodament: Co’Co’
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 120
Numeració: 610-000-2 a 610-119-0
Antiga numeració: 11401 a 11520
Any de construcció: 1951 i 1955 a 1956
Retirades L’any: 1 de gener de 2103
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 15 kV 16 2/3 hZ
Potencia: 4.300 kW
Esforç de tracció: 392 kN
Longitud entre topalls: 18.400 mm
Pes: 120 tm
Velocitat: 125 km/h
Fabricades per: SLM, BBC i MFO
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada