La sèrie 448 de Renfe és una evolució de la sèrie 444.
Aquesta sèrie d'unitats elèctriques, van ser destinades en els seus inicis als serveis de llarga distància “Intercity”.
Aquesta sèrie consta d’un total de 31 unitats, adjudicats en 3 lots i van ser fabricades entre els anys 1987 i 1989.
La numeració d'aquesta sèrie inicialment va ser el 444.500 però l'any 1992 va ser renumerada a la sèrie 448.
Les primeres 6 unitats de la sèrie tenien una tester diferent al resta de les unitats.
Actualment totes les unitats menys una han rebut un nou tester, han estat reformades i en la reforma s'han eliminat els sistemes de vídeo, furgó i la cafeteria, afegint més places (238 en total) i un departament per a bicicletes, portes automàtiques i altres canvis.
Pràcticament totes les unitats estan assignades al servei de “Media Distancia”, antics “Catalunya Exprés” i “Regional Exprés” (Aragó).
Característiques tècniques:
Sèrie: 448
Rodament: Bo’Bo’ + 2’2’ + 2’2’
Composició: EMU-3 (M-R-Rc)
Unitats en servei: 27
Unitat construïdes: 31
Numeració: 448-001-8 a 448-031-5
Any de construcció: 1987 a 1989
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 3000 V=
Potencia: 1160 kW
Esforç de tracció: 44 kN
Motors: 4 MB-3165-C
Longitud entre topalls: 78.530 mm
Pes: 151 tm
Velocitat: 160 km/h
Seients 2ª classe: 238
Fabricades per: CAF, MACOSA, Ateinsa i MTM
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada