Aquesta sèrie de locomotores: la 308 de RENFE, antiga sèrie 10.800, van ser destinades a ús mixt, maniobres i línia.
Aquestes locomotores de servei mixt deriven del model estàndard U 10 B de General Electric. Es diferencien de la sèrie estàndard U 10 B per l' incorporació d'un calderí de vapor per a la calefacció del tren, el que modifica el seu aspecte exterior, tipus UM 10 B.
D'aquestes locomotores, ARMF en te dues en custodia la 10817 i la 10820, les dues pertanyent a la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.
Normalment estan assignades al ferrocarril turístic de FGC anomenat "El Tren del Llacs".
Característiques tècniques:
Sèrie: 308
Antiga sèrie: 10800
Anomenades: Ye-yé.
Rodament: Bo'Bo'
Unitats en servei : 10820, 10817
Numeració Renfe: 308-020-7, 308-017-3
Matricula UIC: 92716933208-1, 9271690205-2
Unitat construïdes : 41
Numeració: 001 a 041
Any de construcció: 1966 a 1969
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Diesel - Eléctrica
Longitud entre topalls: 12935 mm
Pes: 64 tm.
Potencia: 783 kW
Esforç de tracció: 156 kN.
Motor: Caterpillar D-398
Transmissió: Eléctrica, 4 x General Electric GE-761
Generador: General Electric GT-601-B1
Velocitat màxima: 120 Km/h
Velocitat autoritzada: 110 Km/h
Fabricades per: B & W (Construcciones Babcok y Wilcox, Bilbao) i General Electric Co.
Tipus: UM 10 B
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada