dimarts, 29 de juliol del 2014

FGC - Automotor històric numero 18, sèrie 10-27.


Per a l'explotació de la reciten creada companyia dels "Ferrocarriles de Cataluña", el Sr. Frederick Stark Pearson, va escollir els automotores fabricats per l'empresa J.G. Brill Co, de Filadèlfia.


Dels 30 automotors contractats solament van arribar a circular 27, tres es van perdre per l'enfonsament del buc que els transportava en ser enfonsat per un torpede alemany, es dóna el cas que el Sr. Pearson va morir en l'enfonsament del vaixell SS Lussitania, també enfonsat per un submarí alemany.

La sèrie estava formada pels automotors numerats del 10 al 27 i els remolcs numerats del 51 al 59.

Els automotors 10-27 estaven configurats de diferents versions:
Els números 10 i 11 eren mixtos de 1ª/2ª classe.
Els números 12 al 16 eren de 3ª classe.
Els números 17 al 21 eren mixtos furgó/2ª classe.
Els números 22 al 25 eren mixtos 2ª/3ª classe.
Els números 26 i 27 eren de 3ª classe.
Els remolcs del numero 51 al 59 eren de 3ª classe.

Els automotors del 10 al 23 i el remolc 51 foren construïts en els Estats Units.
La resta, els automotors 24 a 27 i els remolcs 52 al 59, foren construïts en els tallers de Sarrià sota llicencia.


Característiques tècniques:

Sèrie: 10-27
Rodament: BoBo
Composició: EMU-1
Unitats en servei: 1
Unitat construïdes: 27
Numeració: 10 a 27
Any de construcció: 1914 
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Eléctrica
Voltatge: 600 / 1200 V=
Potencia: 308 kW
Motor: 4 X GE-225B
Bogies: 27MCB2
Longitud entre topalls: 17.300 mm
Pes: 38 tm
Velocitat: 100 km/h
Seients 1ª/2ª classe: 12/38 
Seients 2ª/F classe: 48
Seients 3ª classe: 64
Construïts per: Brill/GE i Tallers de Sarrià


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada