CGFC - Compañía General de Ferrocarriles Catalanes
El bon funcionament de les primeres sèries d'automotors adquirits segons el "Plan de Ayuda del Estado a los Ferrocarriles de Vía Estrecha (ley de 17 de Julio de 1953), va portar les diferents companyies a estudiar conjuntament amb el MOP l'adquisició de noves unitats, totes d'un mateix constructor. L'any 1965, la decisió va recaure sobre un model de l'empresa alemanya Maschinenfrabrik Augsburg-Nuerberg AG (MAN).
Des de l'arribada dels primers automotors de la sèrie 2.300 a les múltiples xarxes que FEVE reagrupava, va quedar àmpliament manifestada la seva escassetat de potència i l'ajustat que era el model escollit pel Ministerio de Obras Públicas per a unes línies tan abruptes com les espanyoles. Amb només 210 CV de potència per automotor es va fer summament farragos l'arrossegament de remolcs en la majoria de línies. A conseqüència d'això la Compañía General de Ferrocarriles Catalanes va modificar les seves comandes passant a sol·licitar tots els cotxes motors.
De construcció enterament metàl·lica, la seva construcció era autoportant. Tenien un departament central amb 32 seients al qual s'accedia des de dues plataformes amb portes automàtiques. Des d'una de les plataformes també s'accedia a un segon departament amb 16 seients i a una de les cabines de conducció, des del costat oposat, des de la plataforma s'accedia al dapartament central i a un tercer departament amb 12 seients, un petit WC i a la segona cabina de conducció. Tots dos testeres tenien porta d'intercomunicació.
Característiques tècniques:
Sèrie: 3000
Tipus: DMU-1
Rodament: B'2'
Unitats en servei: 0
Unitats postes en servei: 11
Unitat construïdes: 89
Numeració: 3005,3006,3007,3008,3009,3010,3011,3012,3013,3014 i 3015
Any de construcció: 1966 a 1968
Any retirada servei: 1984 a 1988
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel hidràulica
Potencia: 154,5 kW
Motors: 1 X MAN
Transmissió: Voith
Longitud total entre topalls: 17.500 mm
Tara: 22,5 tm
Velocitat: 80 km/h
Seients total 2ª classe: 60
Construïdes per: MAN i Euskalduna
Nota: Altres automotors d'aqueta sèrie, també van ser construïts per Material Movil y MMC (Material Movil y Construcciones y Aplicaciones Tecnicas Industriales)
Ep!
ResponEliminaJo hi vaig pujar en aquests.
L'agafàvem a la Plaça Espanya. L'estació feia olor a fum i carburant i un soroll característic quan els posàven en marxa. Baixàvem a l'estació de l'Aeri i cap a Montserrat.
Gràcies pel teu comentari
ResponElimina