Amb l'objectiu de modernitzar les maniobres en les principals estacions, el Ferrocarril de La Robla va adquirir vuit locomotores dièsel a l'empresa Naval de Sestao, construïdes sota llicència de l' empresa anglesa Yorkshire Engine Co. A destacar el seu potent motor dièsel Rolls Royce. La locomotora 207 va realitzar maniobres en Balmaseda i també es va utilitzar en l'arrossegament de trens de viatgers en la línia de Lutxana. Es va retirar del servei en 1990.
La locomotora 207 del F.C. de La Robla, va passar a ser la 1324 de FEVE.
Aquesta locomotora ha lluït els colors: Blanc i groc en els temps de FEVE; Groga en el seus serveis a Euskotren i Granate en el F.C. de La Robla.
Aquestes locomotores també van ser demanades pel MOP per a la modernització del servei de maniobres l'any 1963. Es van construir un total de 29 locomotores per a sis companyies diferents: Vasco Astuariano, Economicos de Asturias, F.C. Cantabrico, F.C. La Robla, Compañía General de Ferrocarriles de Cataluña i EFE. També van prestar serveis a FEVE, ET/FV, FGC i FGV.
Les locomotores a FEVE varen estar enquadrades en la sèrie 1300 i numerades de 1301 a 1325.
Els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, varen rebre quatre locomotores d'aquesta sèrie adquirides per (CGFC) la Compañía General de Ferrocarriles de Cataluña, que van ser englobades dins la sèrie 820.
Característiques tècniques:
Numeració: 207
Rodament: C
Unitats en servei: 1
Unitat postes en servei: 8
Unitats fabricades: 29
Any de construcció: 1965 a 1967
Any baixa servei: 1990
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Dièsel Hidràulica
Longitud entre topalls: 7.120 mm
Pes: 33,5 tm.
Potencia: 161 kW
Motor: 1 x Rolls Royce C6 TFL
Velocitat: 30 km/h
Fabricada per: SECN - Sociedad Española de Construcción Naval (Sestao)
Nota: La unitat 207 es conserva en el Museu Bacs del Ferrocarril d'Azpeita.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada