Foto: J.Miquel |
L'any 1941, quan l'Estat crea RENFE i nacionalitza tota la xarxa ferroviària, va incloure entre les seves línies, aquest tram pertanyent al Ferrocarril Eléctrico del Guadarrama, a pesar el seu ample mètric.
Anys més tard, al costat de la modernització i millora del traçat del Ferrocarril Eléctrico del Guadarrama, RENFE va decidir l'adquisició de nou material per incrementar el tràfic de viatgers en la línia, especialment en èpoques estivals i en la temporada d'esquí de l'hivern.
La Maquinista Terrestre y Marítima es va adjudicar la construcció d'aquestes unitats elèctriques amb la col·laboració de Brown Boveri en la seva part elèctrica i en la part mecànica per Schlieren. Es va buscar la solució en les unitats de muntanya de Suïssa, la qual cosa abaratia els costos. Es va trobar la solució en les unitats del LEB (Lausanne-Echallens-Bercher BDe 4/4 sèries 26-27, i els seus remolcs pilot Bt sèrie 51 a 54), que amb algunes variacions introduïdes en els reductors dels engranatges dels motors, podien superar amb facilitat les fortes rampes de 60 mil·lèsimes de la Sierra del Guadarrama.
Al principi es van contractar amb data 31 de gener de 1974 tres cotxes motors. Més tard el 29 de desembre de 1975, es van adquirir tres cotxes remolcs amb cabina, i més endavant el 31 d'octubre de 1978, tres unitats de tren (M + R).
Inicialment la circulació, es va realitzar amb unitats aïllades i en època de més afluència de viatgers, amb dos cotxes motors acoblats. Amb l'arribada dels remolcs, es van formar unitats tren (M + R), composicions que es mantenen en l'actualitat.
Aquestes unitats tenen la caixa metàl·lica, autoportant, dissenyades per suportar les temperatures extremes de la Sierra del Guadarrama (-20 i +30 graus centígrads) i amb capacitat per 48 places assegudes en el cotxe motor i de 56 places assegudes en el cotxe remolc. En les plataformes d'accés es troben situats els armaris dels equips elèctrics i els porta esquís.
L'equip elèctric consta de quatre motors BBC tetrapolares de ventilació forçada que desenvolupen una potència contínua de 525 kw i una potència unitària de 628 kw. Poden acoblar-se, per mitjà del comandament múltiple fins a tres cotxes motors. La presa de corrent és a través d'un pantògraf tipus Faiveley. Les resistències es troben en la part superior del cotxe. Van dotades de regulació de velocitat prefixada, antipatinatje i contactors electroneumátics.
Inicialment estaven pintades de color vermell, amb el sostre en color plata i les portes de blava celeste. Actualment estan pintades amb els colors estàndard de Renfe Operadora amb els colors blanc, amb testeres vermelles, sostre gris i dues bandes una vermella i l'altra en color morat, en la part inferior de les caixes.
El vogies, de tipus Schundler, va equipat amb frens reostàtics, electromagnètics i manual.
Els serveis auxiliars van dotats d'un grup compressor, grup convertidor continu-trifàsic de 1500 v en corrent continu i 380 alterna, dos grups motors-ventiladors i bateria.
Actualment la línia del Guadarrama forma part del sistema de Rodalies de Madrid, aquesta línia és la C-9 "Los Cotos - Cercedilla".
Característiques tècniques cotxes motores:
Sèrie: 442
Tipus: EMU-2
Rodament: Bo'Bo'
Composició: Mc+Rc
Unitats en servei: 4
Unitat construïdes: 6
Numeració: 9-442-991-4 a 9- 442-006-3
Any de construcció: 1974 a 1978
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 524 kW
Esforç de tracció: 50kN
Motors: 4 X BBC FRG 3033
Longitud total entre topalls: 18070 mm
Pes total: 35 tm
Velocitat: 60 km/h
Seients total 2ª classe: 48
Construïdes per: MTM, BBC i Schlieren.
Nota: Actualment en servei les unitats: 9-442-002-2, 9-442-004-8, 9-442-005-5 i 9-442-006-3
Característiques tècniques cotxes remolcs:
Sèrie: 442
Rodament: 2'2'
Unitats en servei: 4
Unitat construïdes: 6
Numeració: 8-442-001-4 a 8-442-006-3
Any de construcció: 1975 a 1978
Amplada carril: 1000 mm
Longitud total entre topalls: 18070 mm
Pes total: 19,6 tm
Seients total 2ª classe: 56
Construïdes per: MTM i Schlieren
Nota: Actualment en servei les unitats, 8-442-002-2, 8-442-004-8, 8-442-005-5 i 8-442-006-3.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada