dissabte, 26 de setembre del 2015

Locomotores sèrie 7000 NORTE (Renfe 270)


Aquestes locomotores de la sèrie 7000 amb les seves germanes de la sèrie 7100, van ser les protagonistes de l'electrificació de la companyia NORTE.

Locomotores aquestes d'origen Suís. Destinades inicialment a les línies de Barcelona-Terrassa i Barcelona a Sant Joan de les Abadesses. Van acabar la seva vida activa en les línies del País Basc.

Les locomotores de la sèrie 7000, constaven de 6 eixos motrius disposats en dos vogies. Les Norte de la sèrie 7000 eren del tipus Co'Co'. Els motors de tracció, eren del tipus suspès pel nas i accionaven als eixos respectius mitjançant un simple reductor de dentat recte.
La caixa, estava dividida en tres compartiments: els dos extrems que formaven les cabines de conducció i el de la part central, que era molt major, contenia l'equip de control, ventilació i frenat. En el sostre en la seva part central interior de la caixa en un llanternó es trobaven muntades les resistències d'arrencada i d'estabilització. En l'exterior del sostre anaven disposades dues passarel·les, les preses de corrent, els fars principals i els xiulets.


Foto: M Álvarez
Característiques tècniques:
Sèrie: 7000
Tipus: Co'Co'
Unitat construïdes: 12
Numeració: 7001 a 7012
Matricula UIC: 270-001-1 a 270-012-8
Any de construcció: 1928
Any retirada servei: 1984
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1323 kW
Esforç de tracció: 138 kN
Motors: 6 X Oerlikon FM550
Longitud total entre topalls: 15900 mm
Pes total: 102 tm
Velocitat: 90 km/h
Construïdes per: Ateliers de Construction Oerlikon Schindler & Cie. i Compañia Euskalduna de Construcción y Reparación de Buques
Plaques numeració constructor: 77 a 88
Nota. L'única locomotora preservada és la 7001, que es troba al Museu ferroviari de Vilanova i La Geltrú, exposada estàtica.




Foto: M Álvarez




 

dimarts, 22 de setembre del 2015

SOB - Voralpen-Express

El servei Voralpen-Express, ofert per la companyia Südostbahn, uneix les ciutats de Lucerna i St. Gallen. En el seu recorregut es poden admirar el llac dels Quatre Cantons, la muntanya del Pilatus, els pics del Schwyzer Mythen, la planícia de la Suissa central, el llac de Zurich i les muntanyes de Toggenburg tot abans d'arribar a St. Gallen.

Postal
Dades tècniques:

Longitud de recorregut total: 125 km, Lucerna-St Gallen
Temps de viatge: 2 hores i 15 minuts
Pont més alt: 99 m, viaducte de Sitter
Túnel més llarg: 8603 m, Ricken túnel
Punt més baix: 408 metres sobre el nivell del mar, Rapperswil
Punt més alt: 933 m sobre el nivell del mar, Biberegg
Màxima pendent: 5%, en els trams, Pfäffikon SZ-Biberbrugg i Arth-Goldau-Biberegg.

diumenge, 13 de setembre del 2015

Autobusos i autocars de Catalunya (VIII)

TB - Autobús Chausson AHH 522




En els anys 1957 a 1959 Tranvías de Barcelona va importar 85 autobusos Chausson de França.

L'arribada d'aquests autobusos va significar un gran pas en la modernització de la flota d'autobusos.

Aquests autobusos es diferenciaven pel seu color verd poma en la part inferior i marfil en la superior de la carrosseria.





Característiques tècniques:

Sèrie: 300
Numeració: 301 a 385
Any entrada servei: 1957 a 1959
Unitats postes en servei: 85
Unitats preservades: 1
Constructor: Chausson
Model: AHH 522
Motor model:Hispano Suiza
Cicle motor: Dièsel
Posició motor: Davantera
Numero cilindres del motor: 6
Cilindrada motor: 6980 cc
Potencia motor: 135 CV
Caixa transmissió: Semiautomàtica
Model transmissió: Wilson 10
Numero relacions transmissió: 4 + R
Distancia entre eixos: 5117 mm
Longitud total: 10323 mm
Amplada: 2500 mm
Numero places assegudes: 30 + 2
Numero places de peu: 50
Disposició portes (numero elements): 1P(4)-1C(4)-1D(2)
Procedència: Tranvías de Barcelona
Propietat: Transports Municipals de Barcelona




Dades extretes del Llibre: Tranvías de Barcelona S. A. 1940 - 1958 de César Ariño.

dimarts, 8 de setembre del 2015

Locomotora Koff-II de Cementos Balzola

Aquestes locomotores de maniobres van ser fabricades a Alemanya des dels anys 1934 a 1966. Dividides en tres grans sèries I, II i III, que es diferenciaven per la seva potencia.

L'exemplar de la companyia basca Cementos Bazola va ser fabricar en l'any 1959, va pertangui al DB i va ser transformada a ampla de via de 1000 mm.

Es conserva en el Museu Basca del Ferrocarril de Azpeita.


Característiques tècniques locomotores:

Sèrie: Koff - II
Tipus: B
Unitats preservades: 1
Unitat postes en servei: 1
Any de construcció: 1959
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Mecànica
Potencia: 66 kW
Velocitat: 30 km/h


divendres, 4 de setembre del 2015

Una escapada a la Cerdanya

"Navettes" als estanys de les Bulloses, de la companyia Montagne et Transport:

Mercedes-Benz O560 U Intouro II - Les Bulloses

Mercedes-Benz O560 U Intouro II - Les Bulloses
Youtong EC 12 - Les Bulloses

Youtong EC 12 - Les Bulloses

La Tor de Querol:

Estació SNCF La Tor de Querol
SNCF 507208, La Tour de Querol 
SNCF Z27594+Z27507 La Tour de Querol

                                     SNCF Z27594+Z27507 La Tour de Querol

SNCF - Z 102, Latour-de-Querol
SNCF - Z 102, Latour-de-Querol

Puigcerda:
ADIF Estació de Puigcerda
Renfe Rodalies 447, Puigcerda

Ascensor inclinat de Puigcerda