Aquestes locomotores de la sèrie 7000 amb les seves germanes de la sèrie 7100, van ser les protagonistes de l'electrificació de la companyia NORTE.
Locomotores aquestes d'origen Suís. Destinades inicialment a les línies de Barcelona-Terrassa i Barcelona a Sant Joan de les Abadesses. Van acabar la seva vida activa en les línies del País Basc.
Les locomotores de la sèrie 7000, constaven de 6 eixos motrius disposats en dos vogies. Les Norte de la sèrie 7000 eren del tipus Co'Co'. Els motors de tracció, eren del tipus suspès pel nas i accionaven als eixos respectius mitjançant un simple reductor de dentat recte.
La caixa, estava dividida en tres compartiments: els dos extrems que formaven les cabines de conducció i el de la part central, que era molt major, contenia l'equip de control, ventilació i frenat. En el sostre en la seva part central interior de la caixa en un llanternó es trobaven muntades les resistències d'arrencada i d'estabilització. En l'exterior del sostre anaven disposades dues passarel·les, les preses de corrent, els fars principals i els xiulets.
Foto: M Álvarez
|
Sèrie: 7000
Tipus: Co'Co'
Unitat construïdes: 12
Numeració: 7001 a 7012
Matricula UIC: 270-001-1 a 270-012-8
Any de construcció: 1928
Any retirada servei: 1984
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1323 kW
Esforç de tracció: 138 kN
Motors: 6 X Oerlikon FM550
Longitud total entre topalls: 15900 mm
Pes total: 102 tm
Velocitat: 90 km/h
Construïdes per: Ateliers de Construction Oerlikon Schindler & Cie. i Compañia Euskalduna de Construcción y Reparación de Buques
Plaques numeració constructor: 77 a 88
Nota. L'única locomotora preservada és la 7001, que es troba al Museu ferroviari de Vilanova i La Geltrú, exposada estàtica.
Foto: M Álvarez
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada