Aquesta sèrie la 350 de Renfe és una sèrie formada per 4 unitats. Inicialment en l'any 1950 es varen rebre 3 locomotores i la quarta va ser incorporada en l'any 1959.
Van ser construïts en els tallers nord-americans de American Car and Foundry (A.C.F.) amb planós de disseny espanyol i sota la supervisió d'enginyers espanyols de l'empresa Talgo.
Inicialment aquestes locomotores estaven motoritzades amb dos grups electrògens amb motors Hèrcules DFXE de sis cilindres (170 CV/1500 rpm) que l'alimentaven la il·luminació, aire condicionat i altres serveis auxiliars del tren. La locomotora comptava per la part motriu de dos motors Hèrcules DNX-V8 amb (540 CV/ 1800 rpm). A causa de la poca fiabilitat dels motors dièsel Hèrcules en els anys 1957 i 1958 varen ser re motoritzades amb motors Maybach MD-320 de sis cilindres (450 CV/ 1600 rpm).
Característiques tècniques locomotores:
Sèrie: 350
Numeració 350-001-4 a 350-004-8
Numeració Talgo: 1T a 4T
Rodament: B'B'
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 4
Any de construcció: 1949
Any baixa servei: 1974
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel - Elèctrica
Longitud entre topalls: 11.989 mm
Pes: 60 tm.
Potencia: 671 kW
Motor: 2 X Maybach MD-320
Velocitat: 140 km/h
Comandament múltiple: 2 unitats
Fabricada per: American Car and Foundry (A.C.F.)
Aquestes locomotores pertanyien a l'empresa Talgo i varen ser llogades per Renfe fins que aquesta empresa les va comprar al principi dels anys 60 del segle passat, juntament amb els cotxes Talgo II.
Totes les locomotores Talgo, porten nom d'advocació "Mariana":
350-001-4 (1-T) Virgen del Pilar
350-002-2 (2-T) Virgen de Aránzazu
350-003-0 (3-T) Virgen de Begoña
350-004-8 (4-T) Virgen de Montserrat
Cotxes Talgo II.
Aquesta és la primera sèrie comercial en operar serveis de passatgers. Van ser fabricades als Estats Units per ACF, sobre plànols espanyols, un total de dues composicions, 32 cotxes, mes una composició curta, de 6 cotxes que va fer servir l'empresa Americana per tasques comercials i de promoció, aquesta tercera composició va arribar a Espanya en l'any 1959.
Els cotxes del Talgo II tenen una longitud de 6147 mm.
Característic d'aquestes composicions el cotxe de cua amb saló panoràmic. Els altres cotxes són del tipus furgo de servei i accés a la composició, furgo porta equipatge i butaques de 1a.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada