L'origen d'aquesta prolífera família de locomotores esta en el concurs de "Adquisión de Locomotoras Diésel de Linea" publicat en el BOE del 3 de maig de 1963.
Com a resultat d'aquest concurs van ser encarregades, 60 locomotores ALCO/Euskalduna sèrie 2100 i 60 locomotores GM/Macosa sèrie 1900.
El model seleccionat de GM va ser el G-16, però amb versió bicabina, i amb una carrosseria de disseny propi.
En l'any 1967 i 1970 es va decidir ampliar aquesta sèrie amb dos lots de 20 i 13 locomotores més.
Algunes unitats (9) van ser transformades per treballar en la construcció de la línia d'Alta Velocitat Madrid-Sevilla d'ampla UIC (1435 mm).
Postal |
Característiques tècniques:
Sèrie: 319
Antiga sèrie: 1900
Numeració: 319-001-4 a 319-060-0 i 319-071-7 a 319-103-8
Numeració original: 1901 a 1960 i 1971 a 1999 i 19901 a 19904
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 103
Any de construcció: 1965 a 1972
Any posada en servei: 1965
Any baixa servei: 1992
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel - Elèctrica
Longitud entre topalls: 18.472 mm
Pes: 105 tm.
Potencia: 1154 kW
Esforç de tracció: 181 kN
Motor: GM 16-576C
Generador: D32R
Motors tracció: 6 X D29
Velocitat: 120 km/h
Fabricada per: MACOSA /GM-EMD
Model: J-16
Numero fabrica: 186 a 245, 247 a 266 i 367 a 379
Postal |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada