Aquesta
sèrie de locomotores juntament amb la sèrie germana 271, van ser adquirides per
la companyia de ferrocarrils NORTE.
Aquesta
sèrie en concret estava destinada a les línies electrificades de Barcelona a Manresa
i de Barcelona a Sant Joan de les Abadesses.
Les
companyies suïsses Atelier de Construction Oerlikon i Schindler & Cie. van
guanyar el concurs convocat en l'any 1926 per NORTE. La construcció es va
portar a terme per la companyia espanyola Euskalduna, en la part mecànica i amb
la part elèctrica subministrada per Oerlikon.
Característiques
tècniques:
Sèrie: 270
Antiga
sèrie: NORTE 7000
Rodament:
Co'Co'
Unitats en
servei: 0
Unitat
construïdes: 12
Unitats
preservades: 1
Numeració
antiga: NORTE 7001 a 7012
Numeració
UIC: 270-001-1 a 270-012-8
Any de
construcció: 1928
Any retirada
servei: 1976
Amplada
carril: 1668 mm
Tracció:
Elèctrica
Voltatge:
1500 V=
Potencia:
1323 kW
Esforç de
tracció: 138 kN
Motors: 6 X
Oerlikon FM350
Longitud
total entre topalls: 15.900 mm
Pes total:
102 tm
Velocitat:
90 km/h
Construïdes
per: Euskalduna, Oerlikon, Schindler & Cie
Nota:
L'unitat preservada es troba en el Museu Ferroviari de Vilanova i La Geltrú.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada