dijous, 2 de juny del 2016

Unitats de tren Sm5 dels ferrocarrils Finlandesos

VR Group (Matkustajaliikenne)


Aquestes unitats de tren elèctric van ser encarregades al fabricant suís Stadler Rail en l'any 2006. Lles dues primeres unitats van ser lliurades en l'any 2009, per començar a realitzar proves en la xarxa de Rodalia de l'Hèlsinki.

Aquestes unitats es diferencien de les unitats estàndard de producció, en què el seu aïllament tèrmic és un 50% superior. Són unitats de pis baix majoritàriament, amb totes les entrades a nivell amb les andanes de les estacions. L'espai interior diàfan, amb articulacions entre cotxes que permeten als passatgers poder caminar a través del llarg dels quatre cotxes d'extrem a extrem, això, permet als passatgers ocupen fàcilment de manera uniforme totes les places del tren. El gran gàlib dels ferrocarrils finlandesos (com el rus) permet que els cotxes siguin més amples que l'estàndard ferroviaris europeus, els seients estan configurats de 2 + 3, sense estar massa estrets.


Característiques tècniques:

Sèrie: Sm5
Tipus: EMU-4
Rodament: Bo'2'2'2' Bo'
Composició: Mc+R+R+Mc
Unitats en servei: 81
Numeració: 01 a 81
Any de construcció: 2008, 2009 a 2016
Amplada carril: 1524 mm
Tracció: Elèctrica
Voltatge: 25 kV 50 Hz
Potencia: 2000 kW
Esforç de tracció: 200 kN
Motors: 4 × TSA TMF 59-39-4
Longitud total entre topalls: 75.200 mm
Pes total: 132 tm
Velocitat: 160 km/h
Seients 2a classe: 236
Construïdes per: Stadler Rail (CH)
Model: Flirt


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada