AAFB - Asociación de Amigos del Ferrocarril de Bilbao.
J.Miquel |
Aquesta és la història, d'aquesta petita locomotora de vapor, que ha estat realitzant trens turístics per línies del nord d'Espanya i per la línia del Museu Basc del Ferrocarril, amb tres cotxes de fusta del Ferrocarril Vasco-Navarro.
Va ser en l'any 1891, quan l'empresa belga St. Léonard va construir dues locomotores iguals pel Tramvia de Madrid a Arganda. Aquesta companyia les va numerar amb els números 12 i 13.
En l'any 1932 va ser adquirida pel Ferrocarril Vasco-Navarro, que la renumera com a 6, i amb el nom de "Guipúzcoa".
Fins a l'any 1960 va estar realitzant maniobres en l'estació de Vitòria (Gasteiz), en dissoldre's la societat, i donat el seu bon estat de conservació, va ser cedida per EFE a l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Bilbao.
La "Guipúzcoa", és una locomotora de tres eixos (0-3-0) amb tender incorporat.
J.Miquel |
Característiques tècniques:
Sèrie: 030T
Rodament: 0-3-0
Unitats en servei: 0
Unitats preservades: 1
Numeració de la unitat preservada: 6 "Guipúzcoa".
Unitats construïdes: 2
Any de construcció: 1891
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Vapor
Timbrat caldera: 10 kg/cm.
Longitud entre topalls: 6300 mm
Ampla: 2160 mm
Altura: 3200 mm
Pes en buit: 10 tm.
Capacitat aigua: 2.640 litres
Capacitat carbó: 500 Kg.
Construïda per: Saint Léonard.
Número de fàbrica: 920
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada