J Miquel |
En l'any 1964 la Compañia Minera de Sierra Menera, SA., compra a l'empresa alemanya Henschel 5 locomotores dièsel derivades del model DB V160, a ser entregades 3 en el mateix any i les dues restants en l'any 1966.
El 24 de juliol de l'any 1970, un decret del Ministeri d'Obres Públiques aprova la rescissió del contracte d'explotació de la línia i, per tant, desapareix aquesta Companyia.
El 19 de desembre de l'any 1972, les 5 locomotores són traspassades a FEVE. En l'any 1982 són canviats els motors Caterpillar per uns de l'Alsaciana de Construccions Mecàniques MGO V12 BZSHR.
Aquestes locomotores han circulat amb diversos colors. De la plata i vermell de la Companyia del Sierra Menera, al gris, vermell i taronja, i en blanc, groc i crema, en el temps de servei a FEVE.
J.Miquel |
Donades de baixa de FEVE en l'any 1992, un exemplar va ser venut a FC Brohltalbahn d'Alemanya, tres exemplars a Belgrano Sur de Buenos Aires, Argentina i un altre a Chemins de Fer de la Provence de França.
Aquestes locomotores, fabricades per Henschel a Alemanya, disponien en origen, d'un motor Mercedes-Benz, MB-820 de 1.100 CV.
Característiques tècniques:
Sèrie: 1400
Tipus: LDH
Numeració: 1401 a 1405
Antiga numeració: 1001 a 1005
Rodament: B'B'
Unitats en servei: 2
Unitat postes en servei: 5
Any de construcció: 1964 i 1966
Any baixa servei FEVE: 1992
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Hidràulica
Longitud entre topalls: 12700 mm
Pes: 56 tm.
Potencia: 883 kW
Motor: 1 X Mercedes-Benz MB 820
Transmissió: Voith L630RU2
Velocitat: 60 km/h
Fabricada per: Henschel
Model: DH 1200 BB.
Número de fàbrica: 30904,30905,30906,31003 i 31004
Del nubol |
Del nubol |
Del nubol |
Grandisimas locomotoras,las puede conocer en sus años deesplendor en servicio en Santander,en mi opinion,la locomotora mas poderosa de Feve,las Alsthom 1600 eran algo mas potentes de motor,pero,en esfuerzo al arranque y esfuerzo de traccion no tenian rival,hasta mas de 30 tolvas cargadas de carbon he visto cargar a sus espaldas.Recuerdo siempre ese rugir "furioso y metalizado"de su motor.Unas maquinas durisimas,quiza de las unicas con transmision hidraulica que no tuvieron problemas de averias en ese sentido.Muy elegante tambien su diseño y estetica tan "alemana",prueba de su estupendo rendimiento es que aun permanezcan en servicio en diferentes administraciones,aunque lamentablemente ya no podamos disfrutar de su presencia,pero,siempre en el recuerdo,gracias por recordarlas aqui
ResponEliminaSolamente añadir una pequeña puntualizacion,con animo constructivo,por supuesto,y esperando sea de tu interes,respecto a los colores de las Henschel,su primigenia librea,pertenecientes a Sierra Menera,fue verde con franja roja,fue al ser adquiridas por Feve,cuando recibieron su primera librea azul con franja blanca,luego plata y roja,la gris,naranja y roja de la primera imagen,(y,para mi gusto,quiza la mas bonita),y su ultima perteneciente a Feve gris y amarilla
ResponElimina