MGB - Matterhorn Gotthard Bahn
FO - Furka-Oberalp-Bahn
Atès que a principis dels anys 60 del segle passat, es va produir un important augment del tràfic de passatgers duran l'hivern i que part del material rodant era obsolet, es va fer palesa la necessitat amb urgència de posseir locomotores més modernes i potents. Es va optar per la fórmula de furgons automotors, que podrien ser utilitzats en tota la xarxa.
Els cinc vehicles del tipus Deh 4/4-I van ser ordenats en l'any 1972. En paral·lel a també van ser comprats quatre cotxes pilots amb cabina de conducció i vuit remolcs intermedis, amb aquest material es van poder constituir quatre trens de quatre vehicles que treballen amb moda push-pull. En l'any 1977 un cinquè tren va ser constituït amb diversos cotxes ja existents.
Característiques tècniques:
Sèrie: Deh 4/4-I
Tipus: LE
Rodament: Bo'zz-Bo'zz
Unitats en servei: 5
Unitat construïdes: 5
Numeració: 51 a 55
Any de construcció: 1972
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica. Adhesió i cremallera Abt.
Voltatge: 11 kW 16,7 Hz
Potencia: 1.032 kW
Esforç de tracció: 118 kN
Motors: 4
Longitud total entre topalls: 16.900 mm
Pes: 48,3 tm.
Càrrega màxima: 2 tm.
Velocitat: 60 / 30 km/h
Construïdes per: SLM, SIG i BBC
Noms assignats: 51 - Disentis / Mustér, 52 - Tujetsch / Sedrun, 53 – Urseren, 54 – Goms i 55 – Brig.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada