Foto Internet |
Aquesta sèrie de tres va ser encarregada per F.C. Metropolità Transversal, tenien la particularitat que a les seves plaques de numeració no hi constava la llegenda "Ferrocarril Metropolitano de Barcelona" sinó "Transportes Públicos Municipalizados. T.P.M." conseqüència del procés de municipalització que en aquells temps patien les dues empreses de Metro de la ciutat.
Aquests trens eren molt semblants a la sèrie 400 de TMB, és distingien d'aquesta sèrie principalment en ser d'ample de via UIC, i en amplada del vehicle, i foren adquirits per donar servei a la línia 2 entre les estacions de Sagrera i Vilapiscina.
Portaven un sistema de conducció automàtica (ATO), foren els primers trens del món que circularen de forma automàtica (des del 28 de gener 1961), mitjançant un sistema de cèl·lules fotoelèctriques desenvolupades pels tècnics del Metro, que va ser suprimit en l'any 1970 en integrar-se l'aleshores línia 2 dins l'actual línia 5. Les caixes tenien quatre portes d'accés per banda, els vogies eren de tipus 400, portaven un pantògraf per cotxe, equipats amb els sistemes de fre, el de servei: Pneumàtic, el fre d'emergència: elèctric reostàtic i el fre d'estacionament: mecànic accionat mitjançant volant..
Aquestes unitats eren de dos tipus diferents: els cotxes 651,653,655 i 657, tipus A, tenien dues cabines de conducció i els cotxes 652,654, 656 i 658, tipus B, tenien una sola cabina de conducció.
Automotora sèrie 300-II dels FGC.
Postal |
Més tard degut el mal estat del material del Ferrocarril de Sarrià (FSB), en el temps que aquesta companyia estava administrada per FEVE, van passar a donar servei, temporalment, quatre unitats dobles, en ser creats els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i cobrien principalment la línia de Barcelona (Plaça Catalunya) a Reina Elisenda, aquestes unitats van ser substituïdes per les primeres unitats de tren de la sèrie 111 de FGC.
Característiques tècniques:
Sèrie: 600 (300-II)
Tipus: EMU-1/EMU-2
Rodament: Bo'Bo'
Composició: MRc+MRc
Unitats en servei: 0
Unitat construïdes: 14
Numeració TMB: 601 a 604 i 651 a 658
Numeració FGC: 301 a 304 i 311 a 314
Any de construcció: 1959
Any de retirada servei TMB: 1977
Any de posada servei FGC: 1982
Any de retirada FGC: 1986
Amplada carril: 1435 mm.
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1200 V=.
Potencia: 270 kW
Motors: 4 X Cenemesa SW-9213
Longitud total entre topalls: 17.920 mm
Pes total: 37 tm.
Velocitat: 35 km/h
Seients (tipus A/B): 33/30 passatgers
Capacitat (tipus A/B): 186/183 passatgers
Construïdes per: MACOSA (Casa Girona), Cenemesa i BBC
Enganxall: Tomlinson amb botonera inferior
Nota:
Tinc alguns dubtes amb la numeració exacte que aquesta sèrie d'automotores, ja que sembla varen canviar diverses vegades la numeració i si eren dues unitats motores o una unitat motora amb remolc, ja que la documentació consultada és confusa..
Recordo aquestes unitats com a molt sorolloses, crec que la configuració de dos cotxes motors era la utilitzada per FGC.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada