El Sistema Metropolitano, és un sistema d'autobusos de trànsit ràpid que opera a la ciutat de Lima, capital del Perú.
El Metropolitano, és un sistema que explota actualment una ruta troncal i 21 rutes alimentadores.
La ruta troncal, denominada COSAC I (Corredor Segregado de Alta Capacidad), és una ruta segregada que compta amb 38 estacions i una longitud de 36 km, que està complementada amb rutes alimentadores que alimenta aquest sistema pels seus extrems. Aquesta ruta troncal recorre la ciutat de Lima en sentit sud – nord, connectant 17 districtes, des del districte de Chorrillos amb l'estació Matellini fins al districte d'Independència amb l'estació Naranjal.
El Metropolitano compta amb una estació subterrània central, que es diu Estación Central.
Actualment hi ha dos tipus de serveis: Regular i Expreso.
Els serveis Regular, es detenen en totes les estacions, els serveis estan numerats com: Regular A, B, C i D, determinats pel seu recorregut dins del Troncal Centro.
Els serveis Expreso, aquests serveis es detenen en estacions amb major demanda d'usuaris amb la finalitat d'aconseguir una major fluïdesa durant hores punta. En l'actualitat existeixen 10 serveis expressos, numerats de l'1 al 8, més el Super Expreso i Super Expreso Norte, tots ells utilitzen el branc d'Av. Alfonso Ugarte i Av. España, per comptar aquest tram amb dos carrils el que permet avançar als busos dels serveis regulars.
El Metropolitano compleix amb la política Estatal del canvi energètic a GNV (gas natural vehicular).
El Metropolitano consta bàsicament amb dos tipus d'autobusos:
Uns 300 busos articulats per a les vies troncals (d'entre 18 i 19 metres de llarg). Aquests busos tenen unes capacitats d'entre 160 i 120 passatgers; i estan pintats de color gris plom.
Uns altres 300 busos normals són utilitzats en les rutes alimentadores (d'una longitud d'entre 12 i 8 metres). Aquests autobusos també són de dues capacitats diferents, d'entre 80 i 40 passatgers, i estan pintats de color taronja.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada