FGC - Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
CN – Cremallera de Núria.
Avui, us presento algunes fotos de les diferents cotxes de viatgers i dels vagons de mercaderies i dels assignats a obres i vies, aquest meravellós tren.
Cotxe Aaffw 51, cotxe-saló, és un dels vehicles emblemàtics d'aquest tren, pintat amb blau i crema i amb les inscripcions en color daurat, destaca el seu luxós interior, format per 18 butaques desplaçables i amb cortinetes a les finestres. Va ser construït per l'empresa alemanya Vereinigte Westdeutsche Waggonfabrik en l'any 1930.
En estat operatiu per a trens històrics, està preservat en el Museu-Exposició del Cremallera de Núria, a Ribes de Freser.
Cotxes Bffw, són cotxes de viatgers de segona classe, originalment numerats del 21 al 28. Actualment es troben en situació de reserva els cotxes, 21,22 i 23. Aquests cotxes van ser construïts per l'empresa alemanya Vereinigte Westdeutsche Waggonfabrik en l'any 1930.
En estat operatiu per a trens històrics, es troben en l'estació-dipòsit de Ribes-Enllaç, en el dipòsit de Ribes-Vila i en el Museu-Exposició del Cremallera de Núria, a Ribes de Freser.
Cotxes C-27 i 28, anomenats "Sportwagen", denominació que tenien en el ferrocarril suís del Furka-Oberalp (FO), van ser adquirits de segona mà en l'any 2007, al mencionat ferrocarril on ostentaven la matrícula: B4244 i B4245. Construïts per SWA en l'any 1949.
Vagons P-01 i P-28, aquests dos vagons de mercaderies, els seus xassissos procedeixen d'antics cotxes de passatgers, construïts per l'empresa alemanya Vereinigte Westdeutsche Waggonfabrik en l'any 1929. Van ser reconstruïts per Tallers Rocafort, en l'any 1987. Aquests vagons circulen quotidianament acoblats al primer i al darrer tren de cada dia.
Vagons P-25 i P-26, aquests dos vagons són frigorífics, els seus xassissos també provenen de vagons plataforma del ferrocarril suís del Furka-Oberalp (FO), on estaven matriculats com OB1-4861 i 4682, i que van ser adquirits de segona mà en l'any 2004. Van ser adaptats per Stadler i la caixa frigorífica va ser realitzada per Sarquella. Aquests vagons circulen quotidianament acoblats al primer i al darrer tren de cada dia.
Vagons CT-27 i 29, aquests dos cotxes-tallers, que eren originalment cotxes de viatgers, construïts per l'empresa alemanya Vereinigte Westdeutsche Waggonfabrik en l'any 1929. Van ser adaptats a la seva nova funció en els tallers del COR Rubí, en l'any 2003. Varen ser retirats part dels seients, se'ls dota de dues grans portes correderes en cada un dels laterals i equipats amb gats i els equips necessaris per solucionar qualsevol incidència. La unitat 27 està assignada al Cremallera de Montserrat.
Vagons K-53 i 54, són vagons tancats de mercaderies, construïts per Construcciones Metálicas del Llobregat (CMLL), en l'any 1930. Estan quasi en estat original.
Vago L-44, és un vagó de mercaderies de voreres baixes que és utilitzat per a baixar els containers de brossa que genera la Vall de Núria, va ser construït per Construcciones Metálicas del Llobregat (CMLL), en l'any 1930.
Vagó cisterna 70.951, a ser construït per Construcciones Metálicas del Llobregat (CMLL), en l'any 1930, sobre el seu xassís s'han muntat diferents carrosseries per utilitzar-lo en diferents tasques, en l'any 1988 va ser transformat en cisterna per Tallers Rocafort, pel transport del gasoil que consumeix les instal·lacions de la Vall de Núria.
Vagó Kcw-29, és un vagó-tremuja, construït per Tallers Can Girona (MFC) en l'any 1892, sobre el seu xassís s'han muntat diferents carrosseries per utilitzar-lo en diferents tasques. Va ser transformat en vagó tremuja per als Ferrocarrils Catalans (CGFC) en l'any 1973.
Vagons P-02 i 03, són vagons plataforma, als seus xassissos, procedeixen d'antics cotxes de passatgers, construïts per l'empresa alemanya Vereinigte Westdeutsche Waggonfabrik en l'any 1929. Van ser reconstruïts per Tallers Rocafort, en l'any 1984 i 1989.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada