FS - Trenitalia SpA (Ferrovie dello Stato Italiane).
A principis dels anys 90 del segle passat. FS va estudiar, en col·laboració d'Ansaldo Transporti (part mecànica) i TIBB (part elèctrica, aquesta companyia formava part de BBC), una nova locomotora multifunció d'alta velocitat. El resultat va ser classe E.402.0. Més tard, Siemens va fer-se càrrec del desenvolupament de la part elèctrica.
Van ser construïts un total de sis prototips (E.402.000 a 005), les cabines de les locomotores prototips es difereixen de les unitats estàndard a causa de la forma angulosa de la cabina de conducció, mentre que les de sèrie tenen una forma més aerodinàmica. La unitat E.402.000 va ser un prototipus estàtic.
Al juliol de l'any 2014, FS va contractar amb CAF, la modernització de 40 locomotores de sèrie numerades El treball d'actualització també inclou la reconstrucció de les locomotores amb una única cabina. Després de la modernització, les locomotores s'utilitzaran en serveis IC.
FS_E402A_011, Venezia (Postal) |
Característiques tècniques:
Sèrie: 402A.
Tipus: LE
Numeració: 001 a 005 i 006 a 0045
Rodament: Bo'Bo'
Unitats posades en servei: 45
Any de construcció: 1994 a 1996
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 3 k V CC
Longitud entre topalls: 18.860
Pes: 87 tm.
Potencia: 5200 kW
Esforç de tracció: 250 kN
Velocitat: 220 Km/h
Fabricada per: Ansaldo, Firema Transporti i Officine Meccaniche Reggiane
FS_E402A_019, Venezia (Postal) |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada