Els trens de la sèrie 130 de Renfe (Talgo 250 segons la referència comercial del seu fabricant), sobrenomenat "minipato o patito", es compon d'11 cotxes Talgo VII més dos caps motrius fabricades per Talgo en la seva part mecànica i per Bombardier en la seva part elèctrica. Són trens capaços de circular per vies d'ampla UIC (1435 mm) i d'ample ibèric (1668 mm) i tant en corrent continu (3 kV) com n'alterna (25 kV).
Característiques tècniques:
Sèrie: 130
Tipus: AE
Rodament: Bo'Bo'+1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'1'+Bo'Bo'
Composició: Mc+11R+Mc
Unitats en servei: 30
Unitat construïdes: 45
Numeració unitats motores: 130-001-1 a 130-090-4
Any de construcció: 2006 a 2010
Amplada carril: 1435/1668 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 25 kV 50 Hz (AC) / 3 kV CC
Potencia: 4.800 kW (25 kV, 50 Hz) / 4.000 kW (3kVcc)
Esforç de tracció: 220 kN (25 kV) / 120 kN (3 kV)
Motors: 8
Longitud total entre topalls: 184.158 mm
Pes total: 312 tm
Velocitat: 250 km/h (1.435 mm) / 220 km/h (1668 mm)
Sistemes de fre: Fre pneumàtic (dos discos de fre per eix), fre elèctric de recuperació i reostàtic.
Sistemes seguretat: ASFA digital, LZB, ERTMS i EBICAB
Pantògrafs: 4
Seients: 299 seients, (236 estàndards i 62 primera).
Acoblament: 2 unitats
Construïdes per: Talgo, Bombardier
Nota: La transformació de 15 unitats, en l'any 2011, dóna peu a creació d'una nova sèrie, la 730, que és una variant de trens híbrids, instal·lant-se en els mateixos dos grups generadors dièsel.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada