Abans d'anar a Islàndia creia que era un dels països europeus sense ferrocarril, igual que Andorra i San Marino.
Una veritable sorpresa va ser trobar una locomotora de vapor, preservada en forma de monument, en el port de Reykjavík, en el lloc conegut com a Höfuðborgarsvæðið (la Badia del Fum), al mateix costat del moll, a prop del nou teatre de l'Opera.
Aquesta locomotora, la "Minor", junt amb la seva germana la "Pioner", van ser part d'un lot de dues locomotores de rodatge 0-2-0-T i eren locomotores, de distribució plana i canvi de marxa Warschaert, d'una longitud de 4900 mm, d'una ampla de 3000 mm, d'un pes de 15 tm i d'un ample de via de 900 mm, subministrades pel constructor alemany Arnold Jung, de Jungentahal. Van ser destinades al tràfec de pedra calcària, per a la construcció del port de Reykjavík.
La locomotora "Minor", va ser construïda en l'any 1890 amb número de fàbrica 130.
La "Pioner", va ser construïda en l'any 1890, amb número de fàbrica 129, i es troba preservada en el "Iceland Folk Museum" d'Arbaer. Va ser reconstruïda en l'any 1910 i se li va donar el nou número 1591.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada