dilluns, 29 d’octubre del 2018

Autobusos i autocars de Catalunya (XXXIII)

Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB).

  • Sèrie 1100



Els vehicles d'aquesta sèrie són vehicles experimentals en TMB.

Els Irizar i2e son vehicle 100% elèctric amb bateries de Ni-Na i Ultracaps.
Aquests vehicles havien de ser retornats al fabricant després d'un període de proves. El 1107 que va entrar en línia l'agost de l'any 2014 i que va estar fix en la línia 20 per veure l'evolució de consums durant un any.
El 1108, el segon Iriza i2er va entrar en línia l'octubre de l'any 2014 i es va utilitzar per realitzar proves en diferents línies de comparatives de consum.
En aquests moments continuen realitzant serveis a diferents línies de TMB.


Característiques tècniques:

Sèrie: 1100
Numeració: 1107 i 1108
Any d'entrada servei: 2104
Constructor: Irizar
Model: i2e
Motor model: Siemens 1DB2016
Potencia motor: 160 kW
Bateries: 16 X Zebras + ucaps de 376 kWh
Nombre de portes: Masats 3 x 2 elements
Rampa: Masats RT1
Places assegudes: 28 + 2 PMR
Carrosseria: Irizar iEBAR2
A. Acond.: Hispacol 12e

  • Sèrie 2300-I


Aquesta és la penúltima sèrie d'autobusos incorporada a Barcelona Bus Turístic, construït per Ayats (Arbúcies, Catalunya), sobre mecànica Mercedes-Benz, incorporaren un sostre corredís de tela.


Característiques tècniques:

Sèrie: 2300-I
Numeració: 2330 a 2339
Any d'entrada servei: 2017
Constructor: Ayats
Model: Mercedes Benz OC500LE
Motor: MB OM 936 6 cilindres, 7,698 litres, turbo intercooled, Euro 6.
Potencia motor: 220 kW
Transmissió: ZF EcoLife 6
Model carrosseria: Bravo IR City
Nombre de portes: Masats 1 X 1 + 1 X 2 elements
Rampa: Masats RT1
Places assegudes: 106 + 2
A. Acond.: Hispacol 12

  • Sèrie 2020


Aquesta sèrie d'autobusos híbrids són de dos pisos i 12 metres de longitud, són els primers vehicles ambientalment avançats del Barcelona Bus Turístic. Han estat fabricats per la firma UNVI, empresa radicada a Galícia, sobre base mecànica Volvo, incorporaren un sostre corredís de tela.


Característiques tècniques:

Sèrie: 2020
Numeració: 2020 a 2027
Any d'entrada servei: 2018
Constructor: UNVI
Model: Volvo B5LHyb
Motor: Volvo D5K 240 4cyl 5,1 litres Euro 6
Potencia motor: 179 kW
Bateries: 19 kWh
Transmissió: Volvo AT2412E I-Shift
Model carrosseria: URBIS 2.5 DD Open Top
Nombre de portes: Masats 2 X 2 elements
Rampa: Masats RT1
A. Acond.: Thermoking S40
Places assegudes: 77 + 1 PRM + 2


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada