Aquesta sèrie de locomotores dièsel-elèctriques, inicialment va ser matriculada com 1300.
Van ser construïdes 40 unitats per Euskalduna a la factoria de Bilbao i 10 per ALCO en la factoria de Schenectady, entre els anys 1965 i 1967, aquesta sèrie consta de 50 unitats del model DL-535 S i DL-535 T.
Remolcaven trens tant de viatgers com de mercaderies, principalment en línies d'Andalusia, i en especial en el trajecte entre Almeria i Linares, el que va permetre la supressió de l'electrificació trifàsica en aquest tram, també s'encarregaven dels pesats trens de mineral procedents de les Minas del Marquesado.
18 màquines es van vendre a Portugal (sèrie CP 1320), 17 a la companyia Trens de Buenos Aires (TBA, Argentina) en l'any 1995, 4 han estat adquirides per la Sociedad Minero Siderúrgica de Ponferrada, per la línia del Ferrocarril Ponferrada – Villablino i convertides a l'ampla mètric en l'any 1997, altres unitats han estat venudes a empreses constructores: la 1316 a l'empresa CEBASA l'any 1995, les 1302, 1307, 1315, 1325, 1335 i 1345 a l'empresa Guinovart (G&O) en els anys 2000 i 2003, la 3105 a l'empresa AZVI en l'any 2003, la 1311 a l'empresa Ferrovial en l'any 2008 i la 1316 a l'empresa FEVASA en l'any 1995.
L'última màquina en prestar servei a Renfe, va ser la 313-006-9, apartada l'any 1997.
Característiques tècniques:
Sèrie: 313
Antiga sèrie: 1300
Tipus: LDE
Numeració: 313-001-0 a 313-050-7
Rodament: Co'Co'
Unitats en servei: 0
Unitat postes en servei: 50
Any de construcció: 1965 a 1967
Any baixa servei: 1997
Amplada carril: 1668 mm
Tracció: Dièsel elèctrica
Longitud entre topalls: 16.237 mm
Amplada: 2.884 mm
Alçada: 4.032 mm
Pes: 83,9 tm.
Potencia: 1022 kW
Motor: 1 x ALCO 251 D
Generador: GE GT-581E
Motors de tracció: 6 X GE 5GE-761
Velocitat: 120 km/h
Acoblament: 4 unitats
Cabines de conducció: 1
Fabricada per: Euskalduna i ALCO, General Electric i GE Española.
Model: DL-535 S i DL-535 T
Numero fabrica: 441 a 480 i 3417-1 a 3417-10.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada