dimarts, 8 de gener del 2019

TMB – Sèrie 5000, de Transports Metropolitans de Barcelona.


Les primeres unitats d'aquesta sèrie van arribar a les cotxeres de Vilapicina a mitjans de l'any 2005.
Actualment serveixen a les línies 3 i 5, anteriorment també a la línia 2.
Tots els cotxes disposen de quatre portes laterals, i estan comunicats per un passadís central entre ells, la circulació de persones és per la totalitat del comboi.
La cabina de conducció està separada per una mampara de vidre, que podrà ser remoguda i el taulell de comandament plegat, en el cas que aquestes unitats passin conducció automàtica.
Estan equipats amb càmeres de televisió de circuit tancat, controlades des de la cabina de conducció.
Aquests trens estan compostos per cinc cotxes, disposen de vogies bimotors, suspensió pneumàtica i rodes insonoritzades, fre elèctric d'un elevat índex de recuperació d'energia i cadena de tracció electrònica d'alt rendiment.



Característiques tècniques:

Sèrie: 5000
Tipus: EMU-5
Rodament: Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'
Composició: MA1+MB1+Ri+MB2+MA2
Unitats en servei: 45
Unitat construïdes: 45
Numeració: 5001-5002-R5501-5003-5004 a 5177-5178-R5545-5179-5180
Any de construcció: 2005 a 2007
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1200/1500 V=
Potencia: 2.700 kW
Motors: 16 X 1TB 1918-0GA03
Cadena tracció: Onix 1.500 VVVF-IGBT 3.300
Longitud total entre topalls: 85.970 mm
Amplada: 2.710 mm
Alçada: 3.896 mm
Pes total: 161,5 tm
Velocitat: 80 km/h
Sistemes seguretat: ATO i ATP
Sistemes de fre: Per disc
Enganxalls: Scharfenberg
Cabines de conducció: 2
Seients totals: 108 + 4 PMR
Zona bicicletes: Si
Aire condicionat: Si
Megafonia interior: Si
Il·luminació: Fluorescents.
Indicació propera parada: Si
Videovigilància: Si
Pantalles televisió: 15
Construïdes per: CAF i Mitsubishi
Nota: Cotxes MA = Cotxes motors amb cabina; MB = Cotxes motors; Ri = Remolcs intermedis.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada