El 5 de setembre de 1962, a la vista dels bons resultats del prototip TALGO III (Talgo Estíbaliz, 1960), Renfe va contractar el subministrament de 104 remolcs per a formar amb ells nou composicions que poguessin entrar en servei en 1964.
Les novetats que aportava el Talgo III estaven centrades en el guiat dels eixos, que permetia la reversibilitat dels trens; la disgregabilitat, que possibilitava l'adaptació de les composicions a la demanda; la longitud més gran del vehicle, aconseguint una millor distribució interior del mateix i una millora en la suspensió pneumàtica, que proporcionava major confort.
Característiques cotxes 1a classe/Preferent:
Model: TA1
Unitats construïdes: 101
Numeració: TA1-101.001 a TA1-101.101
Matricula UIC: 50 71 01-01 001-9 a 50 71 01-01 101-7
Anys de construcció: 1964 a 1982
Velocitat màxima: 160A km/h.
Longitud cotxe: 111.000 mm
Tara: 7 tm.
Nombre d'eixos: 1
Disposició seients: 1+2 orientables
Numero places: 24
WC's: 1
Librea: Plata i vermell
Construïts per: Patentes Talgo I CASA (Construcciones Aeronáuticas SA)
Característiques cotxes 2a classe/Turista:
Model: TB1
Unitats construïdes: 125
Numeració: TB1-102.001 a TB2-101.125
Matricula UIC: 50 71 01-02 001-8 a 50 71 01-02 125-5
Anys de construcció: 1964 a 1982
Any retirada de servei: 2009
Velocitat màxima: 160A km/h.
Longitud cotxe: 111.000 mm
Tara: 7,1 tm.
Nombre d'eixos: 1
Disposició seients: 2+2 orientables
Numero seients: 32
WC's: 1
Librea: Plata i vermell
Construïts per: Patentes Talgo I CASA (Construcciones Aeronáuticas SA)
Característiques cotxes 2a classe/Turista, cua:
Model: TB1z
Unitats construïdes: 24
Numeració: TB1z-108.001 a TB1z-108.024
Matricula UIC: 50 71 01-08 001-2 a 50 71 01-08 024-4
Anys de construcció: 1964 a 1982
Any retirada de servei: 2009
Velocitat màxima: 160A km/h.
Longitud cotxe: 121.400 mm
Tara: 12,3 tm.
Nombre d'eixos: 2
Disposició seients: 2+2 orientables
Numero seients: 32
WC's: 1
Librea: Plata i vermell
Construïts per: Patentes Talgo I CASA (Construcciones Aeronáuticas SA)
Característiques cotxes Cafeteria:
Model: TC1
Unitats construïdes: 25
Numeració: TC1-106.001 a TC1-106.025
Matricula UIC: 50 71 01-06 001-4 a 50 71 01-06 025-3
Anys de construcció: 1964 a 1982
Any retirada de servei: 2009
Velocitat màxima: 160A km/h.
Longitud cotxe: 111.000 mm
Tara: 7 tm.
Nombre d'eixos: 1
Numero places: 7,5 (Tamborets)
Librea: Plata i vermell
Construïts per: Patentes Talgo I CASA (Construcciones Aeronáuticas SA)
Característiques cotxes Furgó:
Model: TD1
Unitats construïdes: 26
Numeració: TD1-107.001 a TD1-107.026
Matricula UIC: 50 71 01-07 001-3 a 50 71 01-07 026-0
Anys de construcció: 1964 a 1982
Any retirada de servei: 2009
Velocitat màxima: 160A km/h.
Longitud cotxe: 121.400 mm
Tara: 10,9 tm.
Nombre d'eixos: 2
Librea: Plata i vermell
Construïts per: Patentes Talgo I CASA (Construcciones Aeronáuticas SA)
Característiques cotxes "Mansos":
Model: TG1z
Unitats construïdes: 15
Numeració: TG1z-111.001 a TG1z-111.015
Matricula UIC: 50 71 01-11 001-7 a 50 71 01-11 015-7
Anys de construcció: 1975
Any retirada de servei: 2009
Velocitat màxima: 160A km/h.
Longitud cotxe: 142.500 mm
Tara: 26,5 tm.
Nombre d'eixos: 2
Librea: Plata i vermell
Construïts per: Patentes Talgo
Notes: Vehicles amb grup motor-generador, pantògraf i topalls rigidificables, construïts per al remolc de les branques Talgo III per locomotores no especialitzades.
Equipades d'un transformador per a convertir l'electricitat a 3000 o 1500 V cc subministrats per la màniga de calefacció de la locomotora als 380/400 V ca 50 Hz consumits per la branca Talgo III.
Algunes fotos són de: A.Rodriguez, G.Rivera i M.Klunker.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada