Chemins de fer fribourgeois: Gruyère–Fribourg–Morat (GFM).
El GFM ara està englobat dins de Transports Publics Fribourgeois (TPF).
TPF Be 4-4 151 + Bt 251, Estació Montbovon |
Aquesta sèrie d'automotors elèctrics i els seus remolcs amb cabina, forment un conjunt de tren elèctric, ja que el cotxe motors sols té una cabina de conducció i ha de treballar conjuntament amb un cotxe pilot, destinats al transport regional de passatgers dels TPF.
Aquestes unitats van ser desenvolupades i construides per Schweizerische industrie-Gesellschaft (SIG) i Société Anonyme des Ateliers de Sécheron (SAAS), en la dècada dels anys 70 del segle passat.
Els cotxes motors i els cotxets-pilots d'aquesta sèrie, comparteixen les mateixes caixes adaptades a les funcions que realitzant.
TPF Be 4-4 152 + Bt 255, Estació Montbovon |
Caracteristiques tècniques:
Sèrie: Be 4/4
Tipus: EMU-2
Rodament: Bo' Bo'
Composició: BDe + Bt
Unitat construïdes: 2
Numeració: 151 a 152
Any de construcció: 1977
Any de reconstrucció:
Amplada carril: 1000 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 900 V =
Potencia: 448 kW
Esforç de tracció: kN
Motors: 2 X ABB
Pantògraf: 2 X Sek
Longitud total entre topalls: 16.810 mm
Pes total: 32 tm
Velocitat: 80 km/h
Seients 2a classe: 48
Numero de cabines: 1
Construïdes per: SAAS – SIG
Noms assignats:
151 - La Gruyere
152 - Châtel St Denis
- Als cotxes pilots, van ser construïdes en dues sèries amb petites diferències entre elles.
Característiques tècniques:
Sèrie: Bt
Rodament: 2' 2'
Unitat construïdes: 6
Numeració: 251 a 252 i 253 i 256
Any de construcció: 1977 a 1981
Amplada carril: 1000 mm
Longitud total entre topalls: 16.810 mm (17.930 mm en els vehicles de la segona subsèrie).
Pes total: 17,5 tm (14,5 tm en els vehicles de la segona subsèrie).
Velocitat màxima autoritzada: 80 km/h
Seients 2a classe: 62 (56 en els vehicles de la segona subsèrie).
WC: 1 X Obert
Numero de cabines: 1
Construïdes per: SAAS – SIG
TPF - Bt 255 - Estacio Gruyères |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada