Una visió des del patrimoni.
L'any 1975 es posà
fi oficialment a la tracció a vapor a la xarxa ferroviària de via
ampla explotada per la companyia estatal Renfe.
Amb la finalització
d'aquest sistema de tracció desapareixien igualment una sèrie
d'instal·lacions que la feien possible, essent la principal els
anomenats dipòsits de locomotores, unes dependències on no tan sols
es feia el manteniment bàsic de les màquines, sinó que eren la
base de l'organització dels serveis ferroviaris.
La ponència va
versar de manera general sobre els dipòsits que han existit a
Espanya i, molt especialment, sobre les instal·lacions d'aquest
tipus que existiren a Móra la Nova, que arribaren a ocupar més de
350 treballadors i que, en algunes qüestions, foren innovadores dins
el conjunt de la xarxa ferroviària espanyola. El treball se centrarà
en els aspectes arquitectònics, tècnics, socials i humans del
dipòsit, que configuren un ric llegat patrimonial que actualment es
troba immers en una interessant iniciativa, encapçalada per
l'Associació per a la Preservació del patrimoni Ferroviari i
Industrial, per a la seva posada en valor.
Conferència oferta
pel sr. Joan Alberich González (professor/investigador de la
Universitat Rovira i Virgili, departament de Geografia), aquest
passat dilluns 27 de gener de 2020.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada