Força a tothom, guanyarem al "Covid-19", moltes gràcies per la vostra persistència visitant aquest modest blog.
dilluns, 30 de març del 2020
dijous, 19 de març del 2020
Algunes imatges ferroviàries de Suïssa (III).
Algunes fotos disperses, de diferents companyies suïsses i estrangeres en territori suís.
BLM - Bergbahn Lauterbrunnen–Mürren
BOB - Berner Oberland-Bahn
JB - Jungfraubahn Holding AG
GGB - Gornergrat Bahn
LGS - Luftseilbahn Gornergrat - Hohtälli - Stockhorn
OeBB - Oensingen-Balsthal-Bahn
SBB – CFF – FFS - Schweizerische Bundesbahnen - Chemins de Fer Fédéraux Suisses - Ferrovie Federali Svizzere.
SNCF - Société Nationale des Chemins de fer Français
JB - BOB - BLM Funicular
Lauterbrunnen a Grütschalp (†)
|
GGB - LGS 1a secció estació
Gornergrat, Zermatt (†)
|
GGB - LGS Funicular aeri
Gornergrat-Stockhorn, 1a secció Zermatt (†)
|
OeBB BDe 4-4 651, estació Klus
|
OeBB BDe 4-8 245, estació Klus
|
OeBB Ce 2-2 103, Klus
|
SBB RABDe 12-12, estació Zurich
|
SBB BDe 4-4 1645, Diposit
Winterthur
|
SBB Bm 4-4-II 18451, Diposit
Winterthur
|
SNCF TGV PSE, estacio Russin |
SNCF BB 7594, estació Satigny
|
PD: Una foto pertany a
M.Koblischka
diumenge, 15 de març del 2020
TMB – Sèrie 9000, de Transports Metropolitans de Barcelona.
La Sèrie 9000 són uns vehicles ferroviaris pensats per funcionar en línies 2, 4, 9 i 10 del Metro de Barcelona.
El contracte de TMB amb Alstom especificava inicialment 50 trens sense conductor només per a les línies 9 i 10, va ser modificat a 34 trens semiautomàtics amb cabines de conducció, per a les línies 2 i 4, i 16 trens sense conductor per a les línies 9 i 10.
Aquesta comanda inicial a estat ampliada diverses vegades.
En l'actualitat, la sèrie 9000, Alstom Metropolis, també opera al Metro de Santo Domingo, Panamà Metro i Metro de Lima, Sistema de trens lleugers de Guadalajara a l'Amèrica Llatina, totes aquestes unitats han estat construïdes a la factoria Alstom de Santa Perpètua de la Mogoda, Barcelona, Catalunya.
Característiques tècniques:
Sèrie: 9000
Tipus: EMU-5
Rodament: Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'
Composició: MA1+MB1+Ri+MB2+MA2
Unitats en servei: 57
Unitat construïdes: 57
Numeració: 9001 a 9232 I els remolcs: R9501 a R9558
Any de construcció: 2006 a 2008 i 2018 a 2019
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1200/1500 V=
Potencia: 2700 kW
Motors: 16 X Alstom 4 LCA 2132
Cadena tracció: Alstom IGBT-VVVF ONIX 152HP
Longitud total entre topalls: 88.740 mm
Amplada: 2.710 mm
Alçada: 3.892 mm
Pes total: 169 tm
Velocitat: 80 km/h
Sistemes seguretat: ATP i ATO (amb conductor) i ATC-S (sense conductor)
Sistemes de fre: Per disc
Enganxalls: Scharfenberg
Cabines de conducció: 2
Seients totals: 112 + 4 PMR
Zona bicicletes: Si
Aire condicionat: Si
Megafonia interior: Si
Il·luminació: Fluorescents.
Indicació propera parada: Si
Videovigilància: Si
Pantalles televisió: 20
Model de la família: Metropolis
Construïdes per: Alstom
Nota: Cotxes MA = Cotxes motors amb cabina; MB = Cotxes motors; Ri = Remolcs intermedis.
dijous, 12 de març del 2020
La desesperança continua en el Tramvia Blau.
En el diari de barri "El jardí de Sant Gervasi i Sarrià" (03-2020), apareixia la següent notícia.
La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcon, ha assegurat que la licitació del canvi d'infraestructura ferroviària del Tramvia Blau es posarà en marxa aquest mateix febrer: "Estic pràcticament segura que aquest mes de febrer podrem anunciar l'acord i iniciar la licitació de, com a mínim, tot el canvi d'infraestructura ferroviària del Tramvia Blau que portarà endavant TMB".
TMB - TB 129 |
Ara com ara cap notícia.
dimarts, 10 de març del 2020
Algunes imatges ferroviàries de Suïssa (II).
Algunes fotos disperses, de diferents companyies suïsses i estrangeres en territori suís.
LT – Ferrovia Lugano Tesserete (†)
OeBB - Oensingen-Balsthal-Bahn
RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles
SBB – CFF – FFS - Schweizerische Bundesbahnen - Chemins de Fer Fédéraux Suisses - Ferrovie Federali Svizzere.
SNCF - Société Nationale des Chemins de fer Français
AGTM - Association Genevoise du Musée des Tramways.
LT ABFe 4-4 2, estació Lugano
|
LT ABFe 4-4 3 + B 15, estacio
Tesserete
|
OeBB Bt 900, estació Bauma |
Renfe 3001T Virgen de Lourdes, TEE Catalan Talgo, estació Genève-Cornavin
|
SBB Am 4-4 18462 + 18466,
estació La Plaine
|
SBB Be 4-6 12339 + 1232, estació
Airolo
|
SBB Be 4-6 1603, estació
Einseideln
|
SBB De 4-4 1668, estació Luzern
|
SNCF Z 951, estació SNCF Genève-Eaux-Vives
|
SNCF X 3961 Picasso + AGMT Be 4-4 67 + Bi 363, estació SNCF Genève-Eaux-Vives |
PD: Una foto pertany a M.Koblischka
dissabte, 7 de març del 2020
Sistemes mecànics de mobilitat – Granollers (I)
Instal·lació de rampes mecàniques en el carrer de Carles Riba, segons la WEB de l'Ajuntament de Granollers, la seva posada en marxa estava prevista pel mes d'octubre o novembre de 2019, com a més tard, segons el sr. Alcalde, en la presentació de la segona fase prevista per la primavera de l'any 2021.
Ara com ara no estan posades en marxa i començant a estar vàndalitzades.
Aquesta primera fase consta de cinc trams de rampes mecàniques entre els carrers de Joan Lluís Vives i del Olivar i d'aquest fins el carrer de Veneçuela.
dimecres, 4 de març del 2020
Autobusos i autocars de Catalunya (LIII)
Seguim amb més Autobusos de Barcelona (TMB), nous articulats a GNC i elèctrics.
TMB 6106 [6100-II] - Man Lion's City NG 313 GNC - NeoMAN Burillo -
4723 LBW - Av de la Gran via, l'Hospitalet de Llobregat.
|
TMB 8611 [8600] Solaris Urbino 18e, BCN, Pl. Cerdà
|
Altres autobusos i autocars de diverses companyies.
Baixbus 1393 (Mohn) - Irizar Ie2 Iebus Electric - 5644 KWK - C. de
Flos i Calcat, Bcn.
|
HIFE 1701 - K Setra S215 HY - CS-4380-O – Tortosa.
|
HIFE 9007 - Setra S419GT-HD -8509 HJS - C. Numància, BCN.
|
HIFE 9009 - Setra S517HD - 1105 JBZ - C. Numància, BCN.
|
Sagales 578 (Castellà) - Staco Dezon – Manresa.
|
Sagales 783 - Mercedes Benz OC500LE-1825H Sunsundegui Astral - 4124
FJT - Caldas Montbui.
|
Sagales 1024 - Mercedes Benz OC500RF Beulas Cygnus - 9311 KPD - Pl.
Lesseps, BCN.
|
Sagales 1084 - Iveco Crossway - 5525 KWB - Pl. Lesseps, BCN.
|
diumenge, 1 de març del 2020
Sistemes mecànics de mobilitat – Instal·lació dels nous ascensors de Buenaventura Durruti - Barcelona (XXVI).
Aquests ascensors estan situats en el barri de La Marina del Port, del districte de Sants-Montjuïc, en el seu dia no es van referenciar en el seu districte per ser de nova construcció.
Són un complement a les escales mecàniques existents en la zona enjardinada que dóna accés a la plaça de Buenaventura Durruti i uneixen el carrer dels Ferrocarrils Catalans amb el carrer del Segura.
Les seves característiques tècniques són:
Nom: Buenaventura Durruti (I)
Tipus: Ascensor vertical, amb passarel·la superior d'accés.
Pes màxim: 1000 kg
Capacitat: 13 persones
Desnivell aproximat: 13 m.
Inaugurat: Gener de 2020.
Marca: Kone
Horari de funcionament de 07:00 a 23:00 hores.
Nom: Buenaventura Durruti (II)
Tipus: Ascensor vertical, amb passarel·la superior d'accés.
Pes màxim: 1000 kg
Capacitat: 13 persones
Desnivell aproximat: 18 m.
Inaugurat: Febrer de 2020.
Marca: Kone
Horari de funcionament de 07:00 a 23:00 hores.