La Sèrie 9000 són uns vehicles ferroviaris pensats per funcionar en línies 2, 4, 9 i 10 del Metro de Barcelona.
El contracte de TMB amb Alstom especificava inicialment 50 trens sense conductor només per a les línies 9 i 10, va ser modificat a 34 trens semiautomàtics amb cabines de conducció, per a les línies 2 i 4, i 16 trens sense conductor per a les línies 9 i 10.
Aquesta comanda inicial a estat ampliada diverses vegades.
En l'actualitat, la sèrie 9000, Alstom Metropolis, també opera al Metro de Santo Domingo, Panamà Metro i Metro de Lima, Sistema de trens lleugers de Guadalajara a l'Amèrica Llatina, totes aquestes unitats han estat construïdes a la factoria Alstom de Santa Perpètua de la Mogoda, Barcelona, Catalunya.
Característiques tècniques:
Sèrie: 9000
Tipus: EMU-5
Rodament: Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'
Composició: MA1+MB1+Ri+MB2+MA2
Unitats en servei: 57
Unitat construïdes: 57
Numeració: 9001 a 9232 I els remolcs: R9501 a R9558
Any de construcció: 2006 a 2008 i 2018 a 2019
Amplada carril: 1435 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1200/1500 V=
Potencia: 2700 kW
Motors: 16 X Alstom 4 LCA 2132
Cadena tracció: Alstom IGBT-VVVF ONIX 152HP
Longitud total entre topalls: 88.740 mm
Amplada: 2.710 mm
Alçada: 3.892 mm
Pes total: 169 tm
Velocitat: 80 km/h
Sistemes seguretat: ATP i ATO (amb conductor) i ATC-S (sense conductor)
Sistemes de fre: Per disc
Enganxalls: Scharfenberg
Cabines de conducció: 2
Seients totals: 112 + 4 PMR
Zona bicicletes: Si
Aire condicionat: Si
Megafonia interior: Si
Il·luminació: Fluorescents.
Indicació propera parada: Si
Videovigilància: Si
Pantalles televisió: 20
Model de la família: Metropolis
Construïdes per: Alstom
Nota: Cotxes MA = Cotxes motors amb cabina; MB = Cotxes motors; Ri = Remolcs intermedis.
En la cadena de tracción de los metropolis 9000 alstom usa el inversor IGBT-VVVF ONIX 152HP
ResponElimina