FGC - Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
El nou telefèric de la Coma del Clot es va posar en servei el febrer de l'any 2020, en substitució del telecabina de l'any 1988. El nou telefèric de la Coma del Clot reaprofita bona part dels elements del clausurat telefèric entre Olesa de Montserrat i Esparreguera.
El telefèric enllaça l'estació de Núria del cremallera amb l'alberg del Pic de l'Àliga.
Aquest nou telefèric està format per dos grups de dues cabines de nova construcció, de 12 places cadascuna i accessibles per PMR.
Al mode de funcionament d'aquest nou telefèric és del tipus va-i-ve amb tren de cabines, les cabines no donen la volta a les estacions, aquest fet, fa que les cabines romanen aturades a les estacions per facilitar l'entrada i sortida d'elles.
L'estació inferior, de nou disseny té l'accés per escales fixes i un ascensor des de l'andana de la via 2 de l'estació del cremallera de Núria. Disposa de barreres tarifàries electròniques (lector de bitllets, lector de codi de barres i de codi QR) per a controlar l'accés a les andanes.
L'estació superior està allotjada a l'interior de l'edifici de l'alberg del Pic de l'Àliga i disposa també de barreres tarifàries.
Característiques tècniques:
Tipus: TVVM-24 (Telefèric va-i-ve, tren de cabines).
Any de posada en servei: 2020 (22.02.2020).
Longitud: 687,7 m.
Desnivell: 150,9 m.
Estació inferior: Estació de Núria (1.971,6 msnm).
Estació superior: Alberg del Pic de l'Àliga (2.122,5 msnm).
Pilones: 9.
Diàmetre del cable tractor portador: 50,5 mm.
Tracció: Elèctrica.
Estació motriu: Inferior.
Estació tensora: Inferior.
Vehicles: 4.
Trens de cabines: 2 x 2.
Capacitat de cada cabina: 12 persones.
Capacitat de transport: 415 persones/hora.
Velocitat: 5,0 m/s.
Constructor: Leitner.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada