dissabte, 24 de juliol del 2021

Locomotores elèctriques, sèrie 271 (7100) de RENFE.

NORTE - Companyia dels Camins de Ferro del Nord d'Espanya.
RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.

Renfe 271-010-1

Aquestes locomotores foren concebudes conjuntament amb les de la sèrie 270, però per alleugerar el pes per eix, que era superior al permès en la línia Ripoll a Sant Joan de les Abadesses, van ser construïdes amb dos eixos addicionals (bisels) ubicat sota uns capos situats en els frontals de les locomotores.

Inicialment la sèrie constava de 10 locomotores, però va ser ampliat amb 15 unitats més en decidir electrificar també el tram Alsasua-Irún, que també presentava restricció de pes per eix.

En l'any 1958, varen ser agrupades totes les locomotores de les sèries 7000 i 7100, en els dipòsits de Miranda de Ebro i Irún. Com ja no existia en línies del Pais Basc la limitació de pes per eix les locomotores de la sèrie 7100 aquestes vàrem ser modificades perdent els bisels i quedarem amb la mateixa estètica que les 7000.

Renfe 271-003-6, Miranda de Ebro (Postal)

Característiques tècniques:

Sèrie: 271
Antiga sèrie: 7100 «Morros»
Tipus: LE
Rodament: 1-Co'Co'-1
Unitats en servei: 0
Unitats preservades: 0
Unitat construïdes: 25
Numeració: 271-001-0 a 271-025-9 (7101 a 7125)
Any de construcció: 1928
Amplada carril: 1668 (1674) mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V=
Potencia: 1323 kW
Esforç de tracció: 138 kN
Motors: 6 X Oerlikon FM550
Diàmetre rodes tractores: 1.300 mm
Diàmetre rodes portants: 1.000 mm.
Longitud total entre topalls: 21.000 mm
Amplada: 3.150 mm
Alçada: 4.200 mm
Pes total: 111,2 tm
Pes per eix: 15 tm
Pantògraf: Tipus Hornless
Velocitat: 90 km/h
Números de fàbrica: 89 a 99 i 109 a 122
Construïdes per: Euskalduna i Oerlikon

Renfe 2710-019-2




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada