dijous, 15 de juliol del 2021

Locomotores Elèctriques, Sèrie 281 de Renfe.

RENFE - Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles.


Renfe 281-006-7 (1006) Ripoll 

La sèrie 1000 de RENFE és una sèrie de set locomotores elèctriques construïdes expressament per la línia de tren Ripoll-La Tor de Querol, de forta potència, que permetien superar els forts desnivells d'aquesta línia ferroviària d'alta muntanya.


Aquesta sèrie de locomotores van ser construïdes en l'any 1927 l'empresa CAF la part mecànica i la part elèctrica la va subministrar Constructions Eléctriques de France (CEF), per la direcció General de Ferrocarrils del Ministeri de Foment, coneguda com a "Estado". El disseny es basava en la sèrie E-4000 de la companyia francesa Midi (posteriorment, sèrie BB 1500 de la SNCF).

En l'any 1957 van ser modificades per poder treballar amb la tensió de 3.000 V=. També es va aprofitar per suprimir-los el comandament múltiple i canviar-los els pantògrafs originals per uns del model WM 600. Aquestes tasques les va fer la Sociedad de Maquinaria y Explotaciones Industriales SA (MEISA) amb la col·laboració de MACOSA de València i la societat suïssa Ateliers de Secheron.

Renfe 281004-2 (1004)

Característiques tècniques:

Sèrie: 281
Antiga sèrie: 1.000
Tipus: LE
Rodament: Bo'Bo'
Unitats construïdes: 7
Antiga numeració: 1001 a 1007
Numeració UIC: 281-001-8 a 281-007-5
Any de construcció: 1927
Reconstruïdes l'any: 1957
Baixa de servei l'any: 1989
Amplada carril: 1674 mm
Tracció: Elèctrica.
Voltatge: 1500 V= (3000 V=)
Potencia: 735 kW
Esforç de tracció: 82 kN
Motors: 4 X CEF DK-80
Diàmetre rodes: 1.400 mm
Longitud total entre topalls: 11.912 mm
Alçada: 3.770 mm
Amplada: 2.960 mm
Tara: 74,8 tm.
Velocitat: 65 km/h
Construïdes per: CAF i CEF
Reconstruïdes per: MEINSA, MACOSA i Ateliers de Secheron.

Renfe 281-004-2, Museu Ferrocarril Vilanova i La Geltru.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada